Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bränna bootbar systemskiva?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man, rent hypotetiskt givetvis, skall bränna en .iso-fil av valfritt OS till DVD - hur gör man då? Har läst tidigare att det kan vara ganska meckigt att få det att funka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 22:03

Bränn med disk utility så funkar det!

Japp, det gör det. Om någon stackare funderar över samma sak i framtiden så gäller följande;

Starta Skivverktyg (disk utility), klicka på bränn och välj .iso-filen. Sedan sköter det sig själv, i princip. Skivan blir bootbar.

Nyckelord för sökningar: dvd bränna iso dmg mac os

  • Oregistrerad
  • 2006-08-28 16:51

ponera nu att man inte har dvd-brännare i sin mac utan är tvungen att försöka sig på detta på en pc. Hur ska jag då gå till väga? försökte bränna iso-bilden med nero men icke att skivan blev bootbar Någon som har ett tips?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-08 00:14
Ursprungligen av default:

ponera nu att man inte har dvd-brännare i sin mac utan är tvungen att försöka sig på detta på en pc. Hur ska jag då gå till väga? försökte bränna iso-bilden med nero men icke att skivan blev bootbar Någon som har ett tips?

Njae, (jag kan ha fel) men ISO'n måste ju vara en avbild (kopia) av en bootbar skiva. Och när du bränner den så blir väl skivan bootbar om sas. avbilden är en exakt kopia av det bootbara orginalet (?)

Att "knyckla till" en egen bootskiva med egna filer måste väl kräva lite speciella verktyg?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-08 00:05

tack pelleman

1
Bevaka tråden