Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac "Classic" gaming i Malmö?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har 6 st. blå & vita Power Mac G3 som jag tänkte man kunde göra något kul med.
Det finns ju en del roliga nätverks-spel till Mac OS 9 som rullar på dessa maskiner.

Men man behöver ju en plats att ha dom på...
Är någon/några intresserade av att fixa/hyra en skruttig lokal där man kan sätta upp ett LAN med dessa maskiner?

Har dessvärre bara datorerna — inga skärmar eller tangentbord/mus.
Men det får man väl ordna.

Annars får det väl bli "Macs-to-Africa".
http://web.telia.com/~u14115125/

Är inte blåvita G3 för gamla för Afrika?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Är inte blåvita G3 för gamla för Afrika?

Nix, de tas emot.

Ursprungligen av Björn Leander:

Nix, de tas emot.

Får tyvärr meddela er att Omars biståndsprojekt är på väg att avslutas. Det blir bara en resa till med det han redan har.

Borde finnas en skola eller några pensionärer som kan ta hand om datorerna istället om de inte kommer till annan vettig användning.

För gamla att spela på är de så klart inte. 350 MHz nånstans? Räcker till en del i alla fall. (Försöker spåra in tråden på sitt tema igen.)

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

För gamla att spela på är de så klart inte. 350 MHz nånstans? Räcker till en del i alla fall. (Försöker spåra in tråden på sitt tema igen.)

Ja, Ingemar's Skiing Game är ju en gammal favorit vilket de blå & vita burkarna lär klara av att köra.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-10 19:57

Starcraft funkar utmärkt. Fortfarande ett av mina favoritspel!

Diablo II borde väl fungera utmärkt, så här i WoW-tider

1
Bevaka tråden