Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite hjälp men Nokia N70

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-14 16:36

eftersom nokia inte stödjer MAC, inte den programvarusviten som följer med N70:a i alla fall. Så har jag behov av något annat, som gör att jag kan skicka bilder från min PB G4 genom att använda blåtandsfunktionen i N70:an.
Så e de nång go macanvändare som har ett tips på vad som funkar, så är jag
väldans glad.
Ilkka:confused:

Senast redigerat 2006-07-14 17:06
  • Oregistrerad
  • 2006-07-14 17:30

iSync fungerar ju med N70, dvs du kan synka ical och adressboken med telefonen.
Sedan kan du ju använda adressboken för att skriva sms i PB´n.
Skicka över filer till och från telefonen gör du med apples bluetooth funktioner "skicka fil", "bläddra på enhet"
Så det enda du behöver göra är väl att parkoppla enheterna.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-14 17:43

tack Patrik, men funkar det verkligen?
Men skall testa o skicka en 4Mb bildfil till aftonbladet så får vi se.

tack så länge.
Ilkka

  • Oregistrerad
  • 2006-07-14 22:03

Det skall fungera.
Men hör av dig om du stöter på patrull.
Då får jag titta närmare på det, min sambo har en N70.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-15 20:03

Tack Patrik, det verkar o funka, iaf då och då. Provade skicka en bild med blåtanden från PB:n till telefonen och det gick bra.
Men är egentligen ute efter att ansluta telefonen med den medföljande usb-kabeln och kunna skicka rakt av sas.
PC-nissarna kan tydligen detta iom programvara nopkia pc-suite.

tack än gång.
Ilkka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-16 10:35

Jag kan mycket väl skicka filer utan problem men det går inte att bläddra på enheten...

Har samma "problem", det går inte att bläddra på enheten men däremot skicka från telefonen till datorn och vice versa så det är ju inget problem direkt.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-11 09:10
Ursprungligen av Mårten Johansson:

Har samma "problem", det går inte att bläddra på enheten men däremot skicka från telefonen till datorn och vice versa så det är ju inget problem direkt.

OK, måste medge att något problem kanske inte är fallet, men jag är bekväm. Vill kunna jacka i den medföljande USB-tåten i min 12 tum´s PB, öppna anslutningen till cybervärlden och skicka t ex mina bilder direkt. Bläddringsfunktionen ger jag tusan i!
Kan som det är idag, skicka bilder från datorn till N70, öppna e-postprogrammet i telefonen och därefter skicka iväg materialet. Men som jag skrev förut, vill vara bekväm och skicka direkt.
Hittade ett tyskt program som gör att jag kan koppla upp mig direkt mot cybervärlden, det funkar fram till att ppp skall läsas in. Där tar det stopp, men skall försöka klura ut det, så jag får det o funka, synd bara att programmet kostar 99€. Men smakar det så kostar det att vara bekväm. Ilkka

1
Bevaka tråden