Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skanna till multi page PDF

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon känner till ett program som låter mig skanna flera papper till en enda PDF-fil. Idag kan jag skanna in och få en PDF av det, men om jag vill skanna bägge sidor av ett papper och få det i en och samma PDF-fil måste jag manuellt ordna det.

Det finaste vore om ett program kunde be mig mata på med papper i skannern tills jag sa STOP! och sedan lade ihop allt till en stor PDF.

Du kan lägga samman flera PDF-filer i Acrobat eller med hjälp av Automator

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-10 10:59
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Du kan lägga samman flera PDF-filer i Acrobat eller med hjälp av Automator

Man kan göra det utan Automator också.
Om man visar "Sidor" i vänsterpanelen på Acrobat Pro är det ju bara att dra dit önskad PDF från skrivbordet eller från valfri mapp eller plats. Vill man ändra ordningen är det bara att flytta om i vänsterpanelen.

Ursprungligen av Konrad:

Man kan göra det utan Automator också.
Om man visar "Sidor" i vänsterpanelen på Acrobat Pro är det ju bara att dra dit önskad PDF från skrivbordet eller från valfri mapp eller plats. Vill man ändra ordningen är det bara att flytta om i vänsterpanelen.

Det är det som jag menar med ordet "eller"

Hur gör du det med Automator? (Har inte kollat själv.)

Jag använder en Canon Pixma 780MP multi-functions skrivar/scanner för att scanna in document. Med hopper feeder som kom med 780n klarar att scanna up till 30 sidor i taget, dock ej dubbelsidigt. Men programvara som kom med gör ganska stora PDF filer (men de är körda i OCR) så jag fuskar.

Jag gör JPG filer av dem och sen använder jag en Acrobat Capture installation som jag har på en PC som jag endast använder till OCR och PDF konvertering. Det ger betydligt mindre PDF filer, dock inte lika snygga, eftersom jag slänger bort orginal bilden och Capture gör bara ett hyffsat job, men vilket är gott nog för vad jag behöver.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-09 19:31

Med min canonscanner (canosacan lide 20) kan jag göra PDF:er med flera sidor med programmet Canoscan Toolbox. Det är bara att i PDF-settings välja multiple PDF. Fast för att kunna använda det måste man ju ha en canon skanner förståss.

Ah. Det är något sånt jag är ute efter. Ska genast kolla upp det. En annan sak man kan göra förstås är att skriva ett litet program i bash eller perl och använda någon av de kommandoradsprogram som finns för ändamålet.

1
Bevaka tråden