Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa 24"-skärmen?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-08-09 21:05

Vi ska (förhoppningsvis) skaffa en massa 24"-skärmar. Jag har en HP LP2465 som jag är nöjd med. Vad tävlar den mot? Vad är bäst? Mest prisvärt? Bra ska det vara, men måste inte vara bäst. Inget annat än 24 tum är intressant.

va skaru harom till?

jag tycker att dells skärmar är otroligt prisvärda, men så skriver/läser jag ju bara och pysslar inte med spel eller färger eller så.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-09 23:21

Varför just 24 tum...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-10 04:17

Vet inte hur svårt det är att köpa skärmar från andra ställen, men Dell's nya 24" kostar i Japan tokigt lite (dryga 5kkr har jag för mig?). Vet inte varför skillnaden är så stor, den är inte det på apples prylar tyvärr :/

  • Medlem
  • 2006-08-10 22:04

Vi ska ha dem till redigering av en dagstidning i tabloidformat. Det måste vara bra och jämn kvalitet, men fotograferna har andra skärmar så det måste inte vara det bästa som går att få färgmäsigt.
24 tum ska det vara för att pixlarna ska bli så stora som möjligt utan att skärmen behöver gå ner i antal pixlar.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-08-11 09:52

Jag håller själv på bestämmer mig för vilken 24" jag ska ha. Var länge inne på en dell 2407 men efter att ha läst lite på dells forum om alla som har problem med den så har jag ångrat mig. Har även vart inne på en apple cinema 23" (som dom förövrigt precis sänkt priset och ändrat specen på). Till sist hittade jag samsungskärmen 244T som har fått bra recentioner vad gäller färgåtergivning och övrig kvalité. Så mitt val är en samsung 244T. Om någon här har en sådan får ni gärna skriva några rader om vad ni tycker om den.

Hej Per! Jag måste nog slå ett slag för Dellskärmarna. OBS! Jag har aldrig sett deras 24tummare, men deras 20-tummare smäller Apple på fingrarna enligt mig. Och "alla" andra skärmar är rätt så mycket mer distraherande för ögonen - i det avseendet är både Apple och Dell bra val. Lagom diskreta.

Samsung har ett par rätt hyggliga till vettiga priser.

  • Medlem
  • 2006-08-11 14:52

Priset verkar inte vara det viktiga. (Det är en fröjd att diskutera med våra ansvariga i det här projektet... )

Dell 2407 kostar 9000 kr och panelen som Dell använder är densamma som i samsung 244T
Alla de fel som fanns i börjar är borta med hjälp av Rev A02 av panelerna.
De nya testerna visar på att skärmen är exceptionellt bra speciellt priset.
Dells kampanj varar till den siste denna månad!
Är man student så kan man få den för 8500 med 5 år garanti! Slå Det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-15 21:14
Ursprungligen av Hunter78:

Är man student så kan man få den för 8500 med 5 år garanti! Slå Det!

Var hittar man detta?

Ursprungligen av JohanB:

Var hittar man detta?

Dell hemsida och när du lägger order ( över telefon ) så får du säga att du är student så får du 5% extra i rabatt.

www.Dell.se

  • Medlem
  • 2006-08-15 19:26

Tack tack alla!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-08-19 21:27

Är verkligen Dell 2407 Rev02 så klockrena? Tycker mig ha läst en hel del om att det fortfarande är banding problem osv på dem. Jag ska själv köpa ny skärm snart och mitt val är Samsungs 244T... eller om den kommer inom en snar framtid, 245T.

  • Medlem
  • 2006-08-20 15:43

Hur många DVI-ingångar har Samsungen? Det står inte i produktbladet. (Behöver två ingångar.)

Ursprungligen av Baron:

Hur många DVI-ingångar har Samsungen? Det står inte i produktbladet. (Behöver två ingångar.)

Den har bara en om det är Samsung 244T du menar.

  • Medlem
  • 2006-08-21 15:43
Ursprungligen av Skummi:

Den har bara en om det är Samsung 244T du menar.

Ja. Finns det andra Samsungskärman på 24 tum som har 2xDVI?

Ursprungligen av Baron:

Ja. Finns det andra Samsungskärman på 24 tum som har 2xDVI?

Det finns en till "242MP" men den har inte 2 DVI ingångar den heller, tyvärr.
Om du skall få vad du vill så får du nog välja en "EIZO FLEXSCAN S2410WK 24.1":p
Den har 2 DVI-ingångar. Med den skärmen får du mycket bild för pengarna

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-22 08:33
Ursprungligen av Skummi:

Det finns en till "242MP" men den har inte 2 DVI ingångar den heller, tyvärr.
Om du skall få vad du vill så får du nog välja en "EIZO FLEXSCAN S2410WK 24.1":p
Den har 2 DVI-ingångar. Med den skärmen får du mycket bild för pengarna

Jepp, riktigt trevlig skärm.

Lyckades få ekonomi avdelningen till att inhandla ett gäng sådana åt företagets dokumenteringsavd, det var sweet användarna där blev nöjda och glada.

  • Medlem
  • 2006-08-22 08:14

Jag klarar mg bra med min HP LP2465.

  • Medlem
  • 2006-08-22 18:52

Jag ska få hem en på prov. Vi kanske kan få en bra deal om vi köper 40-50 stycken på ett bräde...

1
Bevaka tråden