Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felaktigt MHz-tal i iBook "Dasslock" ( OS9 ) ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan en limegrön iBook ( Dasslocket ) i "Systeminformation" OS 9.2.2 vara på 466 MHz då den visas som "366 MHz ( 366-466 MHz )" - frågar pg.a en köpt begagnad iBook där förre ägaren uppgav att den skulle ha 466MHz. Imponerande var annars att batteritiden låg på 3,5 timme på en så pass gammal dator. Den har firewire och jag undar över om det fanns en limefärgade på 366 MHz eller om Systeminformation ger flummiga svar.

I innevarande stund utgår jag från att säljaren helt enkelt varit lite slarvig utan att mena något illa... för jag tvivlar på att jag skulle ha fel i funderingarna.

Mvh - Olle Jonsson

  • Oregistrerad
  • 2006-08-08 21:51

Dasslocket har en energisparfunktion som sänker processorhastigheten med 100MHz. Se efter om du hittar de inställningarna.

Om du har DVD-spelare i iBooken är den på 466MHz.

Övrig info:

http://www.apple-history.com/?page=gallery&model=ibookfirewire&performa=off&sort=family&order=ASC

Enligt Google är Ordernummer M8245S/A en 466Mhz Keylime.

Tack Emil och Rickard... då kan jag i lugn och ro skriva till förre ägaren och förklara att min oro nu är borta - testade och såg att ni har rätt.. bra att 99 finns i sådana lägen

1
Bevaka tråden