Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drift: Uppdatering av Apachecluster idag

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi kommer lägga till ytterligare en node i vårt Apachecluster cirka 12.30 idag vilket kan ge lite konstiga effekter under en timmes tid pga replikering av filer etc. Oftast kommer en reload av sidan rätta till felen. Därefter kommer allt vara som vanligt igen.

Ikväll blir det nog fullt ös och vi kör med 3st Xserve G5 2x2 GHz som webbservrar i vårt cluster

Jag håller på att klona node #2 till node #3 just nu. Det gör att 99mac endast kör på en webserver för tillfället och blir lite segare (10-14 requests per sekund extra för CobraKing).

Dupliceringen bör inte ta mer än 20 minuter - sen kickar jag in Ping och Titleist i clustret.

Jaha - då var maskinerna färdigklonade. Startar upp nu och kollar om det lirar

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-08-07 13:41

Hoppas det snurrar tillräckligt för ikväll då.

Hoppsan - där gled Titleist in i clustret och några konfigurationsmissar gjorde att det hackade lite med MySQL fel och en port som inte var öppen i brandväggen.

Dessutom har tydligen Mac OS X 10.4.7 aktiverat Firewall tjänsten som default - upptäckte inte det först.

Känns riktigt bra att sajten snurrar på utan problem med 1000 inloggade!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-08-08 09:18

Mycket, MYCKET bättre prestanda i min ände nu. Gjorde nog en hel del med en till server...

  • Oregistrerad
  • 2006-08-08 12:04

3 stycken. Är 99mac så tung. Hur många besökare har ni / dygn egentligen *nyfken*

1
Bevaka tråden