Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport tappar i styrka och kräver omstart.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-28 12:14

Hej.

Jag har ett egendomligt problem. Äger en PB 15", 80 GB HD, 2 GIG Ram samt 1.67 GHz.
Kör mycket via airporten och har bara täckning i ett rum av fem. Min tjej har en iBook 1.2 GHz och har täckning i alla rummen helt fullt.

Jag har läst i de äldre trådarna som behandlar ämnet att detta var ett problem för vissa iBookägare under 2005 och att problemet var svårlöst tills en separat Airportupdate kom.

Problemen tar sig uttryck enligt följande:

a) Sitter i vardagsrum - nära router
b) Sätter datorn i vila. Går till annat rum. Öppnar datorn och har plötsligt 2 streck i airportmätaren.
c) muspekaren börjar uppträda lite segt och konstigt. De två strecken är kvar tills man tröttnar och slår av airporten.
d) när man slår i gång den igen är nätverket borta.
e) man trycker fram nätverkslistan gen och då dyker den upp.
f) försöker ansluta men får medelande om att det ej går.

Vad tror ni? Vad kan man göra? Finns det några andra Powerbookägare med samma problem? Tacksam för snabba svar då detta är stört irriterande. Har självklart alla senaste MacUpdates och så... Men det kanske är just där problemet sitter... Vem vet - kanske ni!

De äldre trådarna om ämnet finns nedan:
http://www.99mac.se/powerbook-macbook-pro/97381-airport-express-foersvinner-vid-hoeg-belastning.html?highlight=airport
http://www.99mac.se/ibook-macbook/84624-problem-i-nya-ibooken-airport-doer-och-omstart-kraevs.html

En utländsk tråd som behandlar en lösning som jag inte riktigt förstår:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=382155&tstart=0

Jag såg att andra PowerBook-ägare har skrivit om problemet hos MacInTouch också:

PowerBook G4: AirPort

Till exempel detta:

Meanwhile, in my hi-rez G4 PowerBook I continue to lose all airport connectivity from time to time, especially when an UPload of some kind is in progress -- for example, it often and rather suddenly punks out during my scheduled Backup to .Mac. Not just a reception issue, but all connectivity; only a full restart restores functionality. I have called AppleCare multiple times on this, and they had me ditch my networking settings, among other things. They're now telling me it may be a repair issue and I should take my Book in, which I am loathe to do...

  • Oregistrerad
  • 2006-07-29 10:43

Jag laddade hem uppdateringen vid namn 4.2 och nu fungerar plötsligt hela undervåningen... *ta i trä*

Skall be en polare att hjälpa mig att trycka till kabeln till Airportkortet.

Hoppas på en bättre och stabilare mottagning sen.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag såg att andra PowerBook-ägare har skrivit om problemet hos MacInTouch också:

PowerBook G4: AirPort

Till exempel detta:

Meanwhile, in my hi-rez G4 PowerBook I continue to lose all airport connectivity from time to time, especially when an UPload of some kind is in progress -- for example, it often and rather suddenly punks out during my scheduled Backup to .Mac. Not just a reception issue, but all connectivity; only a full restart restores functionality. I have called AppleCare multiple times on this, and they had me ditch my networking settings, among other things. They're now telling me it may be a repair issue and I should take my Book in, which I am loathe to do...

  • Oregistrerad
  • 2006-07-31 01:25

Ingen med fler tips? Eller samma problem?

jag har torligtvis samma problem som du har. jag hittade en länk om det på apples-supportsida: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=382155&tstart=0

jag har försökt att göra som det står men inte lyckats. du får gärna försöka och återkomma med utfallet. just nu fungerar airrporten stabilt igen men det känns som att när det blir mycket trafik i luften så uppträder felet och omstart är det enda som återstår. störigt och dåligt att ingen på apple har observerat det eftersom det verkar vara många som har felet.

1
Bevaka tråden