Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur återställer man hårddisken efter windowsäventyr?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-07 14:38

jag började anpassa min macbook till windows med bootcamp och det gick ju bra ända till jag skulle installera windows på min nya partition... Jag hittade ingen windowsskiva pga viss oordning i dataskrubben, så jag avbröt det hela. Detta innebär att jag har snott en bit av min lilla hårddisk... Hur gör jag för att återställa denna? Jag är inne på skivverktygen och tycker inte att jag finner något alternativ som passar... Hur gör jag?:">

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-07 14:44

Dra igång bootcamp igen så!

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-07 14:51

Det provade jag men där hände absolut ingenting.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-07 15:08

Det är där du återställer den!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-07 15:13
Ursprungligen av jejjje:

jag började anpassa min macbook till windows med bootcamp och det gick ju bra ända till jag skulle installera windows på min nya partition... Jag hittade ingen windowsskiva pga viss oordning i dataskrubben, så jag avbröt det hela. Detta innebär att jag har snott en bit av min lilla hårddisk... Hur gör jag för att återställa denna? Jag är inne på skivverktygen och tycker inte att jag finner något alternativ som passar... Hur gör jag?:">

Om du startar Bootcamp-assistenten igen, får du inte upp par olika alternativ? Om det gör det, så välj att återställa till mac hårddisk. Dock har jag bara använt detta efter en lyckad installation av windows. Och sedan velat ta bort windows-partitionen och återställa hela hårddisken till mac-partition.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-07 15:33

Som sagt var, det första jag försökte med var att köra bootcamp igen men där händer ingenting. Installationen körs men jag får aldrig några alternativ. Kan man inte använda sig av skivverktygen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-07 15:42
Ursprungligen av jejjje:

Som sagt var, det första jag försökte med var att köra bootcamp igen men där händer ingenting. Installationen körs men jag får aldrig några alternativ. Kan man inte använda sig av skivverktygen?

Jag vet tyvärr inte om man kan använda skivverktyget. Jag avbröt också en windows installation med bootcamp och var tvungen att ominstallera osx för att bli av med win-partitionen. Men vänta och ominstallera om där finns någon som vet hur man gör i detta fallet.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-07 15:59

Ja jag avvaktar och frågar lite om skivverktygen. När jag markera min hårddisk så syns det två partitioner: macintosh hd och en namnlös. Man kan ju bl a välja att dela in hårddisken i olika många partitioner. Vad händer om jag väljer 1? Partionerar jag om hela hårddisken då?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-07 16:42

Reisan, hur blev du av med windowspartitionen vid ominstallationen? Man måste väl sammanfoga partitionerna till en på något vis? Eller sker detta automatiskt vid ominstallation?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-07 16:56
Ursprungligen av jejjje:

Reisan, hur blev du av med windowspartitionen vid ominstallationen? Man måste väl sammanfoga partitionerna till en på något vis? Eller sker detta automatiskt vid ominstallation?

Jag gjorde en ren ominstallation av OSX. Och då blev hårddisken som ny.

1
Bevaka tråden