Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon Provat Dell’s nya 24 Tum skärm ( Ultrasharp 2407WFP )

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon Provat Dell’s nya 24 Tum skärm ( Ultrasharp 2407WFP )

Hur upplever ni skärmen? Vissa gärna bilder på den!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-03 01:02

just nu är priset frestande lågt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-03 08:26

Jag har kollat lite på den. Men många klagar på "banding", hur man nu översätter det, vilket gör att jag avvaktar lite på en ny rev. Samsungen verkar rätt ok också.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-04 14:49

beställde 2 stycken igår.
Såg nått test där den spöade apple skärmen också.

Det är skillnad på 9 tusen för 24 tum mot 14 för 23.

Återkommer med en recension.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-04 16:01

Sitter själv med en Dell 24" 2405FPW så det är väl nån tidigare modell, men jag är då mycket nöjd med mitt köp. Köpte den när de hade 20% rabatt så priset blev en bra bit under Apples. Dell har hög kvalitet på sina lite bättre skärmar enligt min mening. Kör på!

Beställde en Dell 24" igår. Priset är så lågt att jag inte kunde säga nej. Man får mycket mer för pengarnan för den än för en Apple 23".

En kompis till mig har en tidigare version utav Dell. Han var också nöjd med den. Så satsar på den du med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-06 10:13

Lägg gärna upp några bilder när ni fått era nya Dellskärmar samt skriv några ord. Det skulle uppskattas!

Senast redigerat 2006-08-06 22:12
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-06 11:35
Ursprungligen av JohanB:

Lägg gärna upp några bilder när ni fått era nya Dellskärmar samt skriva några ord. Det skulle uppskattas!

Jepp!

Hur lång leveranstid fick ni?

Ungefär en vecka sa Dell-försäljare. Men men you never know.

Ha ha. Fick min skärm igår. Grymt snygg!!!!

Ursprungligen av shaolinmac:

Ha ha. Fick min skärm igår. Grymt snygg!!!!

Hur passar den till apples aliminumfärgade produkter (Macbook pro för min del)? Har du provat en cinema display från apple nån gång? Är det någon skillnad på kvalitet?

//Fredrik

Hej undrar hur era skärmar fungera och hur är det med Pixel fel, har ni hittat några?
Vad fick ni ge för era skärmar?
Berätta gärna fördelar och nackdelar ni har mött med era skärmar!
Snälla kan någon av er vissa några bilder på era vackra Dell skärmar?

Ingen som vill lägga up ett par bilder på sina Dell skärmar!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-16 08:16
Ursprungligen av Hunter78:

Ingen som vill lägga up ett par bilder på sina Dell skärmar!

Finns ju massor av bilder på nätet, sök på google istället !!

Om Dell skulle tillverka sina skärmar i silver så skulle jag lätt köpa en. En svart DELL skärm till min Mac känns bara riktigt fel. (Sitter med LG och Samsung (Samsung är riktigt trevlig, mycket "minimalistisk" och passar fint till min PowerBook)) - Fast till min mac Pro blir det en Cinema Display, men det var för jag fick lite rabatt.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-16 22:55

Jag har föregående modell, 2405FPW. Jag är nöjd med allt på skärmen förutom att nätagregatet (som är inbyggd) låter en del (statiskt hummande). Jag har fått den utbytt tre gånger men ljudet finns på alla (mer på vissa, mindre på andra). Har man en stationär dator i närheten så hör man det troligen inte, men om man kör den med en tyst bärbar så hör man det hela tiden. Kanske ska tillägga att jag är extremt känslig för ljud, andra kanske inte uppfattar det som besvärande alls!

Förhoppningsvis har de fixat det på de nya modellerna.

Ursprungligen av studiox:

Om Dell skulle tillverka sina skärmar i silver så skulle jag lätt köpa en. En svart DELL skärm till min Mac känns bara riktigt fel.

Dell brukade göra sina skärmar i en silvervariant, jag köpte en silvervarianten ("Dual Tone") av Dells 20-tummare (2001FP) för några månader sedan som jag sitter framför just nu. Silvervarianten har bättre ergonomi (silver = mindre kontrast mot skärmen än svart) och får därför klassas som TCO-03 istället för TCO-99, om jag minns rätt. Men numera har de svarta modellarna tagit över verkar det som.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 12:48

har aldrig märkt att min 2405FPW låtit något från nätagregatet, och då kör jag med en PowerBook bredvid så den stör inte så mycket. har inte haft några problem med några döda pixlar. Är hur nöjd som hellst och uppskattar kortläsaren på sidan av skärmen mycket!

1
Bevaka tråden