Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth Headset

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 01:39

Jag har försökt koppla mitt Sony Ericsson bluetooth headset till min powerbook alu 1ghz dock utan lyckat resultat.

Det ända jag får upp är en ruta som säger "Kunde inte ställa in headset. Headset stöds inte av bluetoothmaskivaran" jag lyckas alltså aldrig ens söka efter mitt headset.

Snälla säg vad jag behöver göra för att få det att fungera, om det är något jag måste installera eller uppdatera så skriv gärna även en länk till det jag behöver.

Det är ett sony ericsson hbh-660 jag har.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 11:41

det headsetet skall fungera. en bekant till mig använder det defakto till en mac.

testa den senaste bluetooth-firmware-uppdateringen. Det skall inte vara något problem med den gamla heller, iof. jag vet inte vad problemet är, tyvärr.. ledsen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-12 17:46

Du måste antagligen uppdatera blåtanden i datorn... Om det är som jag misstänker så är det en USB dongle som måste uppdateras med senaste blåtandsprogramvaran från apple sen bör det gå!

http://www.apple.com/support/downloads/bluetoothfirmwareupdater12.html

Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 18:07

Tack för svar

Det är ingen Usb dongle jag har utan inbyggd bluetooth.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 23:28

??

Ursprungligen av nordstar:

Jag har försökt koppla mitt Sony Ericsson bluetooth headset till min powerbook alu 1ghz dock utan lyckat resultat.

Det ända jag får upp är en ruta som säger "Kunde inte ställa in headset. Headset stöds inte av bluetoothmaskivaran" jag lyckas alltså aldrig ens söka efter mitt headset.

Snälla säg vad jag behöver göra för att få det att fungera, om det är något jag måste installera eller uppdatera så skriv gärna även en länk till det jag behöver.

Det är ett sony ericsson hbh-660 jag har.

Ingen som kan hjälpa mig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-13 06:41

Använd den uppdateringen i alla fall... Det var där det knep för mig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-01 14:09

Fungerar det att koppla ihop ett BT headset (SonyEricsson HBH-300) med Macbooken och använda det för att ringa med t.ex. Skype?

Ursprungligen av odelsteken:

Fungerar det att koppla ihop ett BT headset (SonyEricsson HBH-300) med Macbooken och använda det för att ringa med t.ex. Skype?

Bör fungera. Men gör en sökning i forumet (sök t.ex på Bluetooth och Skype), så hittar du ett antal trådar där man bl.a. diskuterar vilka headset som fungerar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-04 11:17

För er som undrar kan jag bara bekräfta att det fungerade mycket smidigt med mitt HBH-300 och Macbooken - även med Skype. Testringde och ljudkvalitén vara bra på båda sidor.

1
Bevaka tråden