Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt Nvidia-kort: 64x SLI från $17500

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-03 01:39

Tror ni mig inte?? Okej, grafikbox får man kanske säga.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-08-03 10:26

Vart fan får du 64GB ifrån?

Den använder 64 PCI-E kanaler (4st 16x) och har totalt 1GB ram...

Ojdå, här ska man varra aggro....

Oavsett vilket är det ett monster.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-08-03 12:03
Ursprungligen av Leftrustle:

Ojdå, här ska man varra aggro....

Oavsett vilket är det ett monster.

GRR!!!

upp till 1GB per gpu, tom.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-08-03 12:16
Ursprungligen av gabriela:

upp till 1GB per gpu, tom.

Helt rätt, även jag kan läsa fel

VART I HELA JÄVLA HELVETE FICK JAG 1GB TOTALT IFRÅN *slär sig själv*

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-03 16:46

OK, det verkar som jag har tolkat lite fel. Kanske någon som vet mer om SLI-tekniken kan förklara bättre. Jag har tolkat SLI som tekniken som gör att man kan koppla ihop två grafikkort i en dator och få bättre prestanda. Eftersom det står 64x SLI trodde jag de hade kopplat ihop 64 grafikprocessorer med 1 GB VRAM vardera, därav 64 GB. Om man läser på Nvidia står det däremot att det handlar om 2-4 processorer med totalt 2 GB VRAM. De nämner SLI tillsammans med Antialiasing

"Full-Scene Antialiasing (FSAA)
Up to 64x SLIAA (Model II) and 32x SLIAA (Models I & III) dramatically reduces visual aliasing artifacts or "jaggies" at resolutions up to 1920x1200, resulting in highly realistic scenes."

Jag visste inte att SLI hade nåt att göra med FSAA. Så vad är skillnaden mellan SLIAA och FSAA?

wikipedia har en haldassig artikel för den nyfikna.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scalable_Link_Interface

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-03 18:47

Tack för länken! Vid närmare undersökning verkar det som det inte rör sig om antalet GPUs eller busshastigheten utan just om kantutjämning. Fler GPUs fördelar arbetet och kan åstadkomma bättre kantutjämning, dvs 32x eller 64x. Enda syftet är att skapa skarpare bilder/kanter:

"The third method is SLI Antialiasing. This is a standalone rendering mode that offers up to double the antialiasing performance by splitting the antialiasing workload between the two graphics cards, offering superior image quality. One GPU performs an antialiasing pattern which is slightly offset to the usual pattern, and the second GPU uses a pattern offset by an equal amount in the opposite direction. Compositing both the results gives higher image quality than is normally possible. This mode is not intended for higher framerates, and can actually lower performance, but is instead intended for games which are not GPU-bound, offering a clearer image in place of better performance. When enabled, SLI Antialiasing offers advanced antialiasing options: SLI 8X and SLI 16X. A Quad SLI system is capable of SLI 32X antialiasing."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-03 18:56

Korrigerade titeln. Får be Bogg om en aningens snällare ton.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-03 18:59

En sådan box borde kunna accelerera video och motiongraphicsapplikationer a la Motion grymt bra. Hoppas Apple hoppar på den där bandvagnen!

1
Bevaka tråden