Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar den HP Widescreen skärmen till Mac mini?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har den första generationen mac mini, och har läst en del om att det varit strul med att få vissa skärmar att funka med en mini.

någon som provat eller vet om det funkar med en sån här?

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010095926

Den har ju ett klart attraktivt pris, har visserligen en 17" tft idag men är inte så lite sugen på en widescrren, men vill inte lägga ut de pengar som en cinema display kostar, och den här är ju bara 1" mindre i storlek.

Mvh
Peter

PS Det här är inte någon smygreklam för någon leverantör

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-07-04 23:59

Jag har faktiskt också tittat på den, fast till min macbook då.

Har kollat den på onoff och den är väldigt clean och ser inte alls plottrig ut.

Men hurvida den funkar till minin vet jag faktiskt inte, ville bara falla in med en egen kommenatar då jag själv är intresserad av skärmen.

Ursprungligen av Queux:

Jag har faktiskt också tittat på den, fast till min macbook då.

Har kollat den på onoff och den är väldigt clean och ser inte alls plottrig ut.

Men hurvida den funkar till minin vet jag faktiskt inte, ville bara falla in med en egen kommenatar då jag själv är intresserad av skärmen.

Var själv idag på onff och kollade skärmar, hittade en Samsung 20" wide för 3995 kronor, som var väääldigt najs!!
men det som slår mig var att den var prissänkt 1000:- och dustin tar 3995:- som ordinarie pris, är onoff priset bara en bluff??

HP skärm till mac mini

Tjollahopps...!

Funderar på att köpa mac mini G5 men vill hellre köpa superdrive, bättre ram och större hårddisk.

Jag har nämligen en 19 tums HP skärm: HP pavilion f190, och undrar om någon vet om den funkar eller har testat den

Tack Tack

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-08-01 17:24
Ursprungligen av KjellinKjellin:

Tjollahopps...!

Funderar på att köpa mac mini G5 men vill hellre köpa superdrive, bättre ram och större hårddisk.

Finns väl ingen mac mini G5? De problem som jag ha hört är till första generrationens G4 mini. har inte hört något om mac mini intel

f1904 sorry

Mac mini G5, Med intel ?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-08-02 20:32
Ursprungligen av KjellinKjellin:

Mac mini G5, Med intel ?

Men minin har aldrig haft en G5a bara G4 och intel. Lite OT men men. Nått nytt om skärmarna?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-08-03 13:47

På tal om widescreen-skärmar, vad tycker ni är fördelen med widescreen förutom filmtittande?

Jag hade en bärbar för nått år sen med widescreen och jag fattade aldrig riktigt vad jag skulle använda ytan i sida till - låter dumt, jag vet. Men jag använde den bara till att surfa med i stort sett och då vill man ju ha mer yta i vertikalled. Skärmen var för liten för att kunna ha två surffönster framme, annars hade det ju varit sjyst.

Jag ska köpa ny skärm nu och kan inte bestämma mig om det ska bli vanlig eller widescreen...

  • Oregistrerad
  • 2006-08-06 14:55

På många skärmar har du ju pivlot, eller vad det heter - dvs du kan vända skärmen stående, då får du mycket mer yta om du har en widescreen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-06 15:46

Jag tycker widescreen är överlägset "vanlig" aspect. Sen håller ju dagens 17/19" skrämar helt bizzart fyrkantig aspekt (1280/1024 = 1,25 där "vanlig" förut ivf var 1.33 i förhållandet). Widescreen ger en mycket mer naturlig och behaglig arbetsyta tycker jag. Första mötet med Widscreen var en 17" iMac och sen dess känns det som det är ett självklart val.

Sitter man med en 20" Widescreenskärm är det sällan höjden är för liten för mig. Möjligen när jag ser på HD-trailers från Apple då...

Det har diskuterats wide vs normal ganska mycket i forumet tidigare - det borde gå att hitta en av de långdragna diskussionerna om för och emot.

1
Bevaka tråden