Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple security update 2006-004…

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

…just släppt!

känns som det är en hel del updateringar för server sidan ... skall uppdatera vår server lite senare idag .... någon som märkt några förbätringar/försämringar ?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-02 21:25
Ursprungligen av Tussen69:

känns som det är en hel del updateringar för server sidan ... skall uppdatera vår server lite senare idag .... någon som märkt några förbätringar/försämringar ?

Har uppdaterat 2 servrar. Märker inga problem med i alla fall AFP och MySQL.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-02 21:34
Ursprungligen av Wire:

Har uppdaterat 2 servrar. Märker inga problem med i alla fall AFP och MySQL.

Samma här, under Mac OS X 10.3.9 servern tar optimeringen sjuuukt lång tid men det har det ju alltid gjort...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-02 11:03

Installerat uppdateringen och allt är precis som förut. Enda ändringen skulle vara att Safari känns snabbare dårå...

Samtliga mina torrent-klienter upphörde att fungera efter uppdateringen!!??
Vägrar att starta. Studsar i docken och avslutar sig själva utan att gå igång.

Vad kan det vara för vajsing? Kör Panther.

...och sedan packade hela datorn ihop. Inga program alls gick att starta. Startade om datorn - samma sak. Startade om igen och vips så fungerade allt som vanligt.

Sånt skall inte hända på en Mac - sånt händer bara på PC!!! Fy!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-02 14:36
Ursprungligen av Pelleman:

Sånt skall inte hända på en Mac - sånt händer bara på PC!!! Fy!

Är det rätt att gnälla på Apple bara för att dina piratprogram slutade fungera? Uppdaterade 5 helt nya iMacs idag med den uppdateringen och det fungerar utan problem. Ligger det inte nära att tro att det är något du har gjort eller något du har installerat som är orsaken?

Vill inte låta otrevlig men jag är lite trött på alla som moddar skiten ur sina datorer på alla sätt och vis och sedan blir förvånade över att saker inte fungerar felfritt.
OBS, säger inte att du är en av dem.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-08-02 21:16

haha bra sagt!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-02 21:45
Ursprungligen av acke:

Är det rätt att gnälla på Apple bara för att dina piratprogram slutade fungera? Uppdaterade 5 helt nya iMacs idag med den uppdateringen och det fungerar utan problem. Ligger det inte nära att tro att det är något du har gjort eller något du har installerat som är orsaken?

Vill inte låta otrevlig men jag är lite trött på alla som moddar skiten ur sina datorer på alla sätt och vis och sedan blir förvånade över att saker inte fungerar felfritt.
OBS, säger inte att du är en av dem.

Vill inte låta otrevlig men jag är lite trött på alla små miffon som blir förvånade över att saker inte fungerar felfritt trots att det är tillverkat av apple.
OBS, säger inte att du är en av dem.

Mina burkar fungerade bra efter uppdateringen. Dock noterade jag att det var många behörigheter som reparerades, speciellt på den ena. Om det har med Security update att göra vet jag inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-04 20:19

Inte meningen att attackera någon med mitt tidigare inlägg. Kanske tog i lite för mycket även om det inte var riktat mot någon.

Miffo säger du... Guinness, värja eller pistol?

Senast redigerat 2006-08-04 20:34
  • Oregistrerad
  • 2006-08-05 01:30
Ursprungligen av acke:

Inte meningen att attackera någon med mitt tidigare inlägg. Kanske tog i lite för mycket även om det inte var riktat mot någon.

Miffo säger du... Guinness, värja eller pistol?

Lite klumpigt uttryckt men jag kunde bara inte låta bli.

Väljer nog värjan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-05 08:45
Ursprungligen av guinness:

Väljer nog värjan

Då möts vi i gryningen!

1
Bevaka tråden