Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställnig av MacBook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-08-02 19:16

Hej! Jag har funderat nu i en månads tid, om jag ska byta till Mac istället för pc. Så idag bestämde jag mig för att köpa en MacBook 2.0/512/60. Men när jag ska beställa så kan jag inte välga faktura men så fans de ett val banköverföring som jag tog efter som man inte behövde skriva in några konto uppgifter så antog jag att de är som en faktura?

Har läst mycke om MacBooken och set att många har problem med dom, men de kan ju inte vara fel på alla datorer mac skickar ut då skulle dom ju inte skicka dom? är ialla fal glad över att gå över till mac! är inte hellt borta på dom då min far har en.

Va snälla och ha över sikt med att jag har skriv (svårigeter)

MVH Nypan;)

Banköverföring är INTE som faktura. I mailet med orderbekräftelse du får från Apple står det exakt hur du ska gå tillväga. Lite kort går det ut på att du betalar in pengarna och när pengarna är inne börja Apple bygga datorn. Tills Apple har pengar byggs ingen dator....

Det ska nog inte vara nå problem med din MacBook. Några har fel men majoriteten är felfri.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-02 20:11

pessimist eller realist, du verkar få en dator som kan hålla dig varm till hösten iaf...

  • Medlem
  • Thailand
  • 2006-08-02 20:31

När pengarna är inne tar det cirka två veckor innan du har din dator i handen. Den byggs i Kina och transporten tar många dagar.

Jag beställde en Mac Book 27 juli. Den beräknas levereras 9 augusti.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-08-02 20:55

Okej tack för svaren jag såg på mailet hur man ska skulle göra.. Men betalar nog med kort istället såg att man kunnde ädra till de om man ville. Hadde vart sjönt att slipa men dom får vell pengarna fortare om man betalar med kort istället för banköverföring? de där med att datorn blir varm har jag inget problem med så länge den inte stänger av sig pågrund av överhetnig.

Bra val att byta till kort-betalning. Gör du det så börjar de behandla beställningen samma dag som du lägger ordern.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-08-02 21:13

Härligt de var de jag vill höra

1
Bevaka tråden