Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att dubbelklicka på pekplattan i PC läge

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-02 04:13

Går det att få musklicks effekten på pekplattan i PC? Eller måste man använda knappen?
Dvs med fingrarna.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-08-02 07:52

Menar du genom Parallels eller Bootcamp?

Ganska säker på att det funkar i Parallels.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-02 08:45

@ 526
Fungerar inte för mig i Parallels.

Den här har nog med Windows att göra, går det att ställa in i Windows så borde det funka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-02 13:09

De flesta tillverkarna, typ Dell och HP mfl, har egen mjukvara för att styra det. Skulle tro att Apple behöver göra en WinXP verison av sina drivisar för att det ska fungera.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-02 16:20

Fuck. jag klarar inte av att det inte funkar. Man är ju tillbaka i 1995 med den jävla klickplattan.

men du köpte väll ändå inte macen för att primärt köra windows? :D:D

  • Oregistrerad
  • 2006-08-03 20:05
Ursprungligen av Baltazar:

men du köpte väll ändå inte macen för att primärt köra windows? :D:D

Kör allt tråk i XP. pga kopmabilitet med alla tråkiga männislor (läs jobb)
Det roliga i OSX.
Finns det inget insticksprogram för pefinger klick?
Ska genast googla runt och forska i saken. Återkommer.

Ah, där ser man, jag trodde inte det fungerade i OSX heller, hittade det nu

I Paralells (Win XP) kan jag enkel och dubbelklicka på plattan och jag kan scrolla med två fingrar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-03 21:05
Ursprungligen av John Stalberg:

I Paralells (Win XP) kan jag enkel och dubbelklicka på plattan och jag kan scrolla med två fingrar.

Hade glömt aktivera klickning med plattan, troligen därför jag inte kunde klicka med den i Win XP! hehe
Scrollning med två fingrar fungerar bra men det är ju inte lika "läckert" som i OS X, det blir samma "hackningar" som med vanlig scrollmus i XP,

  • Oregistrerad
  • 2006-08-04 17:39
Ursprungligen av odelsteken:

Hade glömt aktivera klickning med plattan, troligen därför jag inte kunde klicka med den i Win XP! hehe
Scrollning med två fingrar fungerar bra men det är ju inte lika "läckert" som i OS X, det blir samma "hackningar" som med vanlig scrollmus i XP,

Jag har tydligen missat något:confused:
Hur aktiverade du musen i XP?

Ursprungligen av 526:

Jag har tydligen missat något:confused:
Hur aktiverade du musen i XP?

Det var inte mig du frågade men odelsteken och jag kör ju samma program. Vi pratar om styrplattan på MacBook och att ställa in den i OS X vilket styr funktionen även ubder Win XP.

Men en mus går också bra att använda i Win XP. Man behöver inte aktivera den alls men jag föreslår att du installerar Parallels Tools som du hittar i någon av Parallels menyer när du har Win XP igång i ett fönster. Parallels Tools ska göra att musen funkar smidigare men är inte avgörande för att få den att funka.

1
Bevaka tråden