Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook - num lock och shift lyser men gör tvärtom

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-01 01:04

Tjo

Jag har nyligen skaffat en söt svart liten macbook - och *nyss* när jag startade om den efter att den blivit varm och högljudd och allmänt gnällig så startar den med både shift-knappen "på" och num lock på. Om jag trycker av dessa så att de inte lyser skriver tangenterna enbart siffror - knapparnas "på" lampa menar egentligen "av" alltså.

Hittade detta där dom säger att det är ett hårdvaruproblem. Jisses, jag har ju bara haft den en vecka! engelsktalande macforum - skall ringa apple imorgon, undrar om någon annan haft liknande erfarenheter?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-01 01:13

En tjejkompis har samma problem

Jag har för mig att jag var med om nåt liknande. Då var det att flertangentslås var på i systeminställningar, hjälpmedel, tangentbord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-01 10:15

åhå, inte bara jag som har varit med om det då, det var på nåt sätt betryggande. Tack för det.

Nå, nu har maccen fått vara ifred/av hela natten och när jag startade den på morgonen var det inga problem. Det där sjuka ljudet ha slutat också, jag måste bara ha kört med den på för länge, eller nåt.........

Förresten igår kollade jag på hjälpmedel, tangentbord och testade att slå av en massa saker där men det tycktes inte hjälpa. Men det var det mest "logiska" iaf.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2006-08-01 11:54

Har samma problem. Typ var tredje/fjärde gång jag startar datorn så lyser num lock och caps lock. Om jag tvångsstänger av datorn (håller in powerknappen) så har den hittills startat om utan att de lyser. Känns för jobbigt att skicka tillbaka den bara för det, men jag får se, kanske gör det alla fall.

Du får gärna skriva vad apples support säger om problemet och vad de tänker göra åt det.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-01 19:08

Det känns som om den här diskussionen har hamnat på fel plats(?)

Tråd i fel forum

Ursprungligen av ErH:

Det känns som om den här diskussionen har hamnat på fel plats(?)

Jo, den borde flyttas till MacBook-forumet.

Min var så helt plötsligt. En "hård" avstängning och så var allt ok ingen.

http://www.99mac.se/ibook-macbook/100888-caps-lock-blinkar-och-num-lock-pa-vid-uppstart.html

Vad som däremot inte är OK är själva lysdioden som sitter vid caps-lock. Den blinkar numer med ett mycket svagt sken varje gång jag trycker in den istället för att lysa.... Men inte vill man lämna in den för det.... Även om det stör lite att veta om felet.

1
Bevaka tråden