Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsamt nätverk PC till Mac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag kollat runt på forum för att försöka hitta en lösning, eller åtminstone en förklaring, på varför nätverket mellan min PC och min MacBook är så långsamt. Jag använder en Netgear router, inte trådlöst, och får sällan mer än ADSL hastigheter när jag flyttar filer från PCn till Macen. Detta innebär att det inte heller går att streama t.ex. film vilket jag brukar göra rätt ofta. Att flytta över 2 gb bilder tog över en timme via nätverk, vilket känns rejält långsamt. Är detta ett välkänt problem eller är det bara jag som drabbats? Är väldigt ovan med Mac än så länge och det här är ett av de problem som jag verkligen stör mig på.

En annan sak som inte riktigt hör hemma här, men har lite samma effekt, är att jag inte heller kan streama film från min USB 2 HD. Jag har haft både film och spel på den som jag kunnat köra utan problem med min PC och jag förstår inte varför inte detta ska fungera med Mac?

Hoppas att någon kan hjälpa mig.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2006-07-31 20:30

Låter förfärligt långsamt.
Har du provat motsvarande kopiering trådlöst? Det skulle ju kunna vara något problem i kablaget.

jag har också enorma prestandaproblem med nätverket mellan datorerna

för båda datorerna går det snabbare att slanga en 700 mb stor fil direkt från en snabb server än det tar att föra över mellan burkarna.

det kan ta runt fem tio minuter från en server och 45-50 minuter på interna nätverket

detta gör också mig helt galen, för jag har testat en massa helt utan resultat

*suck*

1
Bevaka tråden