Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri och temperatur på MBP

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste här på forumet att Apple återkallar en viss serie av batterier till MBP. Jag har själv bett om ett nytt. Vad jag dock aldrig testat är att köra min MBP utan batteri i och märkte genast en skillnad i temperatur. I idle läge med batteriet och nätström i så ligger mina CPU temp på mellan 75-80 grader. När jag nu kör utan batteri i så ligger tempen istället på låga 50 grader. Kan Apple har hittat en lösning på värmen med denna nya serie batterier eller varför tror ni att man byter ut dessa. Värmen har diskuterats mycket, både här och andra forum, och faktum är att man i princip bränner benen om man sitter med datorn i knät. Jag är helt ny Apple användare men är lite missnöjd med just värmen och piiiipet.

Kör ni med batteriet i samtidigt som nätström, och tar batteriet stryk av att sitta i hela tiden?

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-07-31 15:00

Kan detta vara svaret till den lägre temperaturen:

http://www.appledefects.com/?p=44

Aldrin

OK hängde inte riktigt med där, kan CPU skadas om man kör utan batteriet i? Det är alldeles säkert svaret till den lägre temperaturen, om det nu stämmer att CPU klockas ner till 1Ghz vill säga. Jag begrep inte riktigt hur man installerade SpeedIt eller vad programmet nu hette, men om det är någon som lyckats så posta gärna ett svar här.

1
Bevaka tråden