Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kontakt med Airport men inte med nätverkssladd?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är på resa o pluggade in min medhavda Airport i värdens router, fick kontakt o surfar trådlöst i gästhuset.

MEN, jag behöver kunna plugga in nätverkssladden för att få mitt jobb-VPN att fungera (tack Cisco). Och då får jag kontakt med routern, blir tilldelad ett IP-nummer, MEN ingen Internetkontakt. Försöker pinga kända adresser; "host can not be resolved" eller dylikt.

Jag kommer inte åt min frånvarande värds inlåsta huvudrouter. Jag har resetat o startat om det ADSLmodem jag kommer åt, startat om iBooken, etc vad jag kan komma på. Men det funkar inte. Första uppkopplingen här var med nätverkssladd o då funkade det, efter att jag kopplade in min Airport Express får jag bara Internetkontakt med den.

Har ni några idéer hur jag skall göra för att få sladd-nätkopplineg att fungera?

/HN

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-31 13:51

Jag har samma problem (comhem, airport express). När jag hade Bredbandsbolaget var det inte så här (samma utrustning, utom modemet), då kunde jag byta hursomhelst från tråd/trådlöst.

Den gamla vanliga lösningen...

Dvs, stäng av routern och vänta några timmar i avstängt läge så fick jag kontakt med nätverkssladd. Hade iBooken avstängd samtidigt.

Tålamod tålamod, vem har sagt att det skall gå fort med datorer?

1
Bevaka tråden