Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

asp i osx ?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-09 01:58

Hejsan! Det är så att jag måste ha asp sidor men jag hittar inte något program som stödjer asp till osx!
Jag får heller inte monto att fungera!
Men om någon är duktig på att koda om ett asp script till ett php script underlättar mitt arbeta till 1000%

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-07-09 02:09
Ursprungligen av lill_tulle:

Hejsan! Det är så att jag måste ha asp sidor men jag hittar inte något program som stödjer asp till osx!
Jag får heller inte monto att fungera!
Men om någon är duktig på att koda om ett asp script till ett php script underlättar mitt arbeta till 1000%

ASP2PHP
ASP Translator
Jag har inte testat själv.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-09 02:31

ASP2PHP har jag försökt med men inte lyckats nå vidare!
och asp translator så funkade inte länken!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-07-09 19:00

För mig fungerar den fint. Vad händer för dig?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-09 22:20

Händer itne så mycket! när man har valt filen att konvertera så kommer ingen fil i mapen!
kanske installerade fel eller något! har du msn så kanske du kan konvertera scriptet åt mig om det fungerade bra!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-07-09 22:46

Förlåt, jag var otydlig. Jag menar att länken till "ASP Translator" fungerar utan problem för mig. Men jag kan försöka hjälpa dig ändå.

Min MSN: magnus (kanelbullen) markling [punnkt] com

  • Oregistrerad
  • 2006-07-09 23:18

Du kan ju adda min också : lill_tulle@hotmail.com

  • Oregistrerad
  • 2006-07-30 21:05

Men inte ngn som vet ngt bra program som asp fungerar i? :S

MÅste ha ett!

Ursprungligen av lill_tulle:

Men om någon är duktig på att koda om ett asp script till ett php script underlättar mitt arbeta till 1000%

Vad är det för script det handlar om? Är det Access-databaser inblandade så måste du så vitt jag vet köra på en win-burk.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-30 22:46

Ja! det är databaser...
Vad surt! jag som ville köra server på min osx burk

*host* PHP & mySQL *host*

(Eller, tja, Ruby, Perl eller vad du nu kan tänkas vilja lära dig)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-31 14:18

Alltså jag trode man kunde köra mono modul till Apache under Mac OS, stämmer inte det?

Ursprungligen av kardan:

Alltså jag trode man kunde köra mono modul till Apache under Mac OS, stämmer inte det?

ASP != ASP.NET

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-07-31 19:06

Förvisso sant, men att konvertera gamla ASP-script till ASP.NET är i de flesta fall *ta i trä* ganska enkelt.

Vad kan man köra för databaser i ASP.net på Mono, finns det stöd för MySQL som native eller via ADO.net?

Ursprungligen av cable_guy6:

Vad kan man köra för databaser i ASP.net på Mono, finns det stöd för MySQL som native eller via ADO.net?

http://www.mono-project.com/Database_Access

1
Bevaka tråden