Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort ljudet efter att den varit i vila?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att ta bort det där förbannat dryga ljudet på Macbook som låter när den varit i Viloläge? det skulle vara skönt om det kunde vara tyst...:tveksam:

Menar du inte uppstartsljudet? För min iBook låter inte ett smack (i alla fall inte från högtalarna) när man väcker den ur viloläget.

Ja efter den startas från viloläge, men det är väll nåt på Macbook, jag tycker att det borde gå och ta bort ljudet vid systeminställningar, men tydligen inte:tveksam:

Det låter ju när man startar den också, men det är mindre störande, det ljudet går väll inte ta bort eller?

Det är väl bara dvd:n och hdd:n som låter när man startar den ur viloläge

Vad har Robert för modell då?:tveksam:

På min vita Macbook 2.0Ghz är det bara hårddisken som skramlar lite när man väcker den från viloläge. Det är bara när jag startar OS X som den spelar en liten ljudbit. Och något annat betende vore väl konstigt.. Menar du att den spelar något ljud när du väcker den?

ne, men då är det hårdisken som låter som ett ljud, för du måste väll hålla med om att det låter illa, men då går det inte att göra någonting åt saken, tack:)

Det är den optiska enheten som låter när man väcker datorn ur vila. Även hårddisk startas men den översköljs av ljudet från den optiska enheten.

Jag har en 2Ghz MacBook, hade en iBook innan, dom låter ungefär lika. Kanske att dvd:n låter till lite mer när den vaknar. Låter som när man matarur en skiva

Senast redigerat 2006-07-30 22:34
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-30 23:23

Min mackbook har som ett skrapljud, 2 stycken när ja tar upp den ur vila. Låter lite illa faktiskt. Vet inte hur eller vad som orsakar det.

Robert har rätt, det låter samma ljud som när du matar ut en skiva iaf på macbook, ibook vet jag inte,:eek:

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-31 12:28

stör mig också på det ljudet. måste ju kunna gå att välja ett annat ljud någonstans. i systeminställningar verkar det dock som man bara kan ändra varningsljud...

Ja, det är nog bara att inse, det ska nog vara på det viset, tyvärr, men men:) är iaf nöjd med macbooken

skrapljudet verkar komma när jag rör på muspilen precis när man startar, låter lite illa :/

1
Bevaka tråden