Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kvittoskrivare till Mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-15 23:37

var ett tag sedan jag kollade (FMP5.0),
hur är det med kvitto skrivare till FMP/osx ? någon som har koll på
skrivare/drivrutiner till FMP 6-8, kan man få en sådan att fungera någorlunda
smärtfritt till osx ???
På FMP5 var det fortfarande plugg-In som gällde !?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-18 16:24

Skulle jag oxå vilja veta.

Jag skulle tror att Dymo Labelwriter (USB) eller en billig laserskrivare (USB eller nätverk) skulle kunna vara två bra alternativ.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-29 00:51
Ursprungligen av Taz_1999:

Jag skulle tror att Dymo Labelwriter (USB) eller en billig laserskrivare (USB eller nätverk) skulle kunna vara två bra alternativ.

USB ellet nätverk är för lågsamt.
samtidigt som du trycker "enter" eller "skriv ut" ,skall kvittot skrivas ut.
jag vill inte ha ett A4 papper för typ en produktrad och moms, slutsumma.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-29 08:21

Vad har du tänkt dig för gränssnitt om USB och nätverk inte duger? Vad finns det mer?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-29 19:17
Ursprungligen av Konrad:

Vad har du tänkt dig för gränssnitt om USB och nätverk inte duger? Vad finns det mer?

lite otydlig där... USB i datornförstås men skrivaren skall vra en thermoskrivare,
elltså en "riktig" kvittoskrivare.

mmmikael: vilken Dymo anväder du och skriver du ut från Filemaker ?

Dymon är snabb, jag har inte Turboversionen men jag tycker inte det tar mer än kanske 2-3 sekunder innan den skriver ut.

skönt att skriva ut på klisterlapp, då kan du sätta kvittot i ett läckert litet vik med företagsinfo odyl snyggt presenterat med guldtryck på utsidan förstås!...

  • Oregistrerad
  • 2006-07-29 23:26

Vi har "riktig" kvittoskrivare som tillbehör till vårt kassasystem i FM8, inte koll på detaljerna men har för mig det är plugin som gäller. Klipper kvittot och öppnar kassalådan automatiskt.

Fixade till rubriken lite.

Star's termoskrivare ska fungera utmärkt på mac. Gå in på dustin.se, klicka på skrivare, Övria skrivare, termoskrivare så hittar du en samling. http://www.starmicronics.com för att verkligen bekräfta att det finns drivrutiner men jag är så gott som säker på att alla deras skrivare är mac-kompatibla.

1
Bevaka tråden