Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mighty Mouse blir trådlös

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Eftersom den är $20 dyrare än sin sladdrivna kompis i USA så gissar jag på att den kommer att kosta 749 kr i Sverige.

PS
Jag satt och kollade på prototyp-bilderna på macrumors igår och när jag gick in på Apple.se så fanns den där. Snacka om snopet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-26 08:28

695 spänn landade det visst på.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-07-26 09:33

Nu har jag beställt en. 5-7 dagar innan den skickas. Väntan börjar

Såg nu, något sent, att den klarar att köras med bara ett batteri. Kanon, för gamla BT-musen var på tok för tung för min smak.

Själv valde jag bort Mighty Mouse trådlös eller ej. Att högerklicka var bara för dumt.
Jag gick och köpte mig en MX1000 istället.
Efter 5 minuters användande så är jag verkligen nöjd. Sidoscroll har jag saknar mer än jag trodde...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-26 14:58

det står kostnadsfri leverans när man skall beställa med csn-kortet men den lägger ändå på 69kr i fraktkostnad!?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-07-26 15:29

Samma sak om man gör det vanligt, pratade med applestore idag när jag beställde och hon skulle påpeka det för sin supervisor, men vad det betyder ska jag itne uttala mig om

Jag tycker att den verkar cool har aldrig testat en Mighty mus men jag undrar ifall den kommer funka till windows på min MBP? Ere ngn som vet något om det? Den måste ju kunna funka i båda OSen för att jag skulle köpa den iaf,

Ursprungligen av baghera:

Jag tycker att den verkar cool har aldrig testat en Mighty mus men jag undrar ifall den kommer funka till windows på min MBP? Ere ngn som vet något om det? Den måste ju kunna funka i båda OSen för att jag skulle köpa den iaf,

Nej, den trådlösa är bara för Mac.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-26 23:01

Eftersom inte alla verkar veta: uppladdningsbara batterier passar INTE bra till alla typer av produkter (oavsett om det är 2000-talet vi lever i eller ej, mjg). Produkter som man ej skall använda uppladdningsbart, utan vanliga alkaliska, är bl.a. brandvarnare och fjärrkontroller. Detta eftersom uppladdningsbara batterirer laddar ur relativt snabbt då man inte använder produkten. Detta fenomen är långt ifrån lika tydligt på alkaliska batterier. Apparater där man behöver mycket juice, t.ex. digitalkameror, ger dock mycket bättre prestande med Ni-Cd uppladdningsbara, än alkaliska.

Och eftersom mus och tangentbord påminner mer om fjärrkontroller än digitalkamera i elkonsumtion, väljer jag ibland alkaliska batterier. Fungerar kanon. Har även kört med vanliga AA 2500 mAh-uppladdningsbara. De laddar jag upp varannan-var tredje månad när jag har dem i musen. Mer än så behövs det inte. I långa loppet spar man miljö och pengar med uppladdningsbara. Men bortsett från det är alkaliska överlägsna i den typen av produkt. Apple har gjort helt rätt.

Läsa på innan man sågar, är väl dagens råd.

Ursprungligen av Snooze:

Läsa på innan man sågar, är väl dagens råd.

Apples blåtands tgb och blåtands mus (den innan Mighty Mouse) håll då mycket mindre än 3 månader för mig. Körde med alkaliska batterier och lessnade rätt snart och köpte trådat istället. Så kan med all rätt såga batteritiden.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-07-26 23:21
Ursprungligen av Snooze:

Eftersom inte alla verkar veta: uppladdningsbara batterier passar INTE bra till alla typer av produkter (oavsett om det är 2000-talet vi lever i eller ej, mjg). Produkter som man ej skall använda uppladdningsbart, utan vanliga alkaliska, är bl.a. brandvarnare och fjärrkontroller. Detta eftersom uppladdningsbara batterirer laddar ur relativt snabbt då man inte använder produkten. Detta fenomen är långt ifrån lika tydligt på alkaliska batterier. Apparater där man behöver mycket juice, t.ex. digitalkameror, ger dock mycket bättre prestande med Ni-Cd uppladdningsbara, än alkaliska.

Och eftersom mus och tangentbord påminner mer om fjärrkontroller än digitalkamera i elkonsumtion, väljer jag ibland alkaliska batterier. Fungerar kanon. Har även kört med vanliga AA 2500 mAh-uppladdningsbara. De laddar jag upp varannan-var tredje månad när jag har dem i musen. Mer än så behövs det inte. I långa loppet spar man miljö och pengar med uppladdningsbara. Men bortsett från det är alkaliska överlägsna i den typen av produkt. Apple har gjort helt rätt.

Läsa på innan man sågar, är väl dagens råd.

Jo, jag inser att jag varit ute och cyklat, hehe... Jag hade fel, nu vet jag bättre. Jag vidhåller dock att Mighty är oanvändbar - ett misslyckande i formgivning - en plump i protokollet för Apple....men det är ju subjektiva grejer. Hallelujah!

Den verkar finnas för bara 555:- på Macoteket, tar Apple ut överpriser eller

http://www.macoteket.se/product_list.jsp

Ursprungligen av baghera:

Den verkar finnas för bara 555:- på Macoteket, tar Apple ut överpriser eller

http://www.macoteket.se/product_list.jsp

Nej, men de tar ut moms

Ursprungligen av Hagelin:

Nej, men de tar ut moms

Haha sorry det såg jag inte

Batteritiden för en bluetoothmus (eg. alla trådlösa) är helt beroende på sättet den används på. Körde med ett Logitech DiNovo och vid normal användning (surfande, jobba i word etc) knallade den utan problem i två veckor eller mer mellan laddningarna, under intensivt spelade (tex. Doom III) behöve laddas efter två dagar.

  • Medlem
  • 2006-07-28 17:56

Woooppss

Den här bilden från Apples hemsida motsvaras inte av systemet. Har för mig att jag hört nåt rykte om steglös zoomning i operativsystemet och det verkar ju onekligen förberedas för det. Bilden från en skärmdump av kommande macos??

http://images.apple.com/mightymouse/images/softwareprefs420060718.jpg

Den verkar funka i windows ändå..kolla in länken...

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=MA272LL/A#rev

Även Maxfixit rapporterar att det ska funka i Windows.

Senast redigerat 2006-07-29 08:30
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-07-29 12:21

Men herregud . . . har INGEN köpt den än och kan rapportera till mig om hur den är

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-08-01 19:45

Jag fick min idag. Jg tycker faktiskt att den är kanon, mycket bättre än den med svans. Känns mer gedigen än den äldre.

Ursprungligen av Queux:

Jag fick min idag. Jg tycker faktiskt att den är kanon, mycket bättre än den med svans. Känns mer gedigen än den äldre.

Om man vägde dem skulle nog den trådlösa vara tyngre pga batterierna. (Nya visdomsord).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-08-03 13:11

Kan man inte köra den med Windows så går den ju bort. Kommer lägga in Win XP i min MBP för att spela och jag kan ju inte sitta med 1 mus per OS..

Bevaka tråden