Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express: Kan man ta UT en signal från Ethernet-anslutningen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-28 02:15

Jag har en Airport Extreme som matas med min bredbandsanslutning.

Den matar trådlöst en Airport Express.

Frågan är nu, kan jag ta ut kontakten med Internet ur Ethernet-anslutningen på min Airport Express? Eller är det bara en ingång om ska ansluta till bredbandet...

Har lite svårt att hitta svaret på gåtan... och när jag provar så verkar det inte funka. Det kanske är önsketänkande från min sida...

Tacksam för tips. Vill ju inte ha sladdar i onödan...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-28 08:30

Hur menar du?
Får du inte in bredbandet till din Extreme-station? I så fall kan du ju ställa in så Expressen blir en trådlös länk i ditt lokala nätverk.

  • Medlem
  • 2006-07-28 13:00
Ursprungligen av Lsthlm:

Frågan är nu, kan jag ta ut kontakten med Internet ur Ethernet-anslutningen på min Airport Express? Eller är det bara en ingång om ska ansluta till bredbandet...

Menar du Extreme här där du skriver Express? Jag förstår inte heller frågan.

Om det är följande du menar så fungerar det bra:
Bredband >-(kabel)-> Extreme >-(trådlös)-> Express >-(kabel)-> Dator

Jag har för mig att det ska gå, är dock inte hundra på det. Tolkar dig som Baron beskriver det.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-01 05:14

Om du har Airporten ansluten som WDS remote eller i bridge mode(inte distribuera ip address aktiverat) - så fungerar det så. Annars går det inte

Edit: Läste frågan en gång till. osäker om ajg förstod frågan nu...Men...Jag förstod frågan som att du vill ansluta en DATOR till ethernet kontakten på expressen...som får internet från extremen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-01 21:30

Förlåt om det är en krånglig fråga...

Men det är just så... att min Airport Express får matning från min Airport Express. Detta funkar utmärkt. Och länkar vidare till datorer som vill ansluta till Internet via WiFi.

Men... sedan tänkte jag dessutom att ansluta en dator till min Airport Express via Ethernet... dvs. ta UT en signal via Ethernet och inte trådlöst... Precis som Ufred säger. Det är detta som jag inte får att funka... men det vore väldigt kul om det gick...

- Varför göra livet enkelt när det kan vara komplicerat och underbart? -

  • Medlem
  • 2006-08-01 23:37
Ursprungligen av Lsthlm:

Förlåt om det är en krånglig fråga...

Men det är just så... att min Airport Express får matning från min Airport Express.

Nu blev det nog fel igen...

Det är inte så svårt. Jag har använt en av mina på det sättet ett tag. Ställ in den som beskrivs ovan så lirar det.

1
Bevaka tråden