Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högerklicka på en MBP?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-07-28 12:09

Någon som vet hur man aktiverar högerklick på en MacBook Pro?
Har kollat i systeminställningar under tagentbord o mus men hittar inget där..

Känns som en dum fråga:">

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-07-28 12:15

Systeminställningar -> Tangentbord&mus -> Styrplatta -> Knacka med två fingrar på styrplattan för klickning med sekundärknappen

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-07-28 12:19
Ursprungligen av Kalle W:

Systeminställningar -> Tangentbord&mus -> Styrplatta -> Knacka med två fingrar på styrplattan för klickning med sekundärknappen

Skumt! Detta finns ej för mig att välja.. Testar o uppdatera Mac OSX..

Standardlösningen på Apples datorer är att hålla ner "ctrl"när du klickar, men eftersom du har en MBP så räcker det om du håller ner två fingrar på styrplattan när du klickar. Kan dock kräva att du först installerar 10.4.7 om du har en lite äldre modell.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-07-28 12:20
Ursprungligen av ohennig:

Standardlösningen på Apples datorer är att hålla ner "ctrl"när du klickar, men eftersom du har en MBP så räcker det om du håller ner två fingrar på styrplattan när du klickar. Kan dock kräva att du först installerar 10.4.7 om du har en lite äldre modell.

Tack! Detta fungerar, använder detta tillsvidare:)

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-07-28 12:35

Jag har iofs en Macbook (ej pro), men inställningen borde vara densamma tycker jag...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-07-28 13:21

Nu har jag kört programuppdatering på OSX och då fungerar det att ställa in "klick med sekundärknapp"!:)

Problemet löst, mao

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-08-19 09:42

Den här funktionen stöds inte av Powerbook G4 maskiner eller? Jag har nämligen 10.4.7 men får ändå inte upp alternativet i systeminställningarna.

Ursprungligen av egh01:

Den här funktionen stöds inte av Powerbook G4 maskiner eller? Jag har nämligen 10.4.7 men får ändå inte upp alternativet i systeminställningarna.

Nej, det finns inte stöd, men man kan få samma funktion med iScroll2.

Någon som vet om detta finns till iBooks gjorda efter 2005?

1
Bevaka tråden