Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem har en vibrerande Macbook?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-07-27 19:58

Min "book" vibrerar. Det är inte helt behagligt att vila handlederna på den medans man skriver. Jag funderar på att öppna batterilocket och ta ut hårddisken och sedan stoppa tillbaka den för att kolla om jag kan få den att vibrera mindre. Det är tydligen inte helt ovanligt att hårdiskarna vibrerar enligt andra forum.

För mig finns två alternativ. Antingen är hårddisken snett monterad i själva monteringshålet, vilket orsakar vibrationer genom macbookens chassi, eller så är hårddisken sned i hårdiskbehållaren. Polarens macbook vibrerar ingenting utan susar lite skönt bara.

Vad tror ni?

Det är med största sannolikhet hårddisken. Det finns inte så mycket annat i datorn som kan få den att vibrera.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-07-27 20:50

Då är det en ren chansning att beställa en ny och tro att man kan få en vibrationsfri då? En vibrerande hårdisk borde enligt naturlagarna dra en aning mer energi. Om nu hårddisken vibrerar borde det nästan vara omöjligt för magnethuvudet att kunna läsa/skriva, tycker jag. Kan det inte vara någon slags strömförsörjning som orsakar detta?

Hårddiskar ska normalt inte vibrera. Kontakta Apple och hör med dem vad de tycker.
http://www.apple.com/contact/phone_contacts.html

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-07-28 00:54

Det ska jag!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-29 01:10

Njäaee.. Alltså, den vibrerar ju. Men min tidigare PC-laptop vibrerade nog mer. Det är inte så att jag stör mig på det. Det känns ju att man har händerna ovanför en dator, men inte så att det blir obehagligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-29 01:27

Min vibrerar inte alls, hur stilla och stabil som helst. Låter konstigt att den skulle vibrera. Dock vibrerar jobbets Dell D505 och D610 lite, inte mycket dock. Det är värre när man kör CD i dem...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-07-29 10:41

Jag testade att ta ut hårddisken. Snacka om att det var enkelt! Vibrationerna gick tyvärr inte att åtgärda då jag inte har de rätta verktygen att plocka ur hårddisken ur skyddshöljet. Polaren rekommenderade ett ställe på söder som jag ska prova. De kan säkert byta hårddisken snabbare än jag.

Det här är nog det enda problemet jag har med min book än så länge. Inga gula missfärgningar eller andra kända problem förutom "mooing"-problemet.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-01 10:57

Min vibrerade inget förrän idag, dunsade i väskan i golvet igår ikväll o när jag satte igång den idag vibrerade den? Kan hårddisken ha påverkats av dunset?

Bör jag plocka ut och sätta i igen?

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2006-08-03 20:07

känner också att min vibrerar lite nu.. det är precis över där hd:n sitter.
det är inte mycket men ilte störande är det ju, särskilt om det inte ska behöva vara så..
ser också att den börjar bli aningen aningen gul där jag har höger handled.. får se om det blir mer eller om det bara är inbillning för annars får dom allt ta och åtgärda allt på en gång.

/daniel

Jag kan inte känna en enda lite vibb från min MB. Testade att öppna saker från disk men kan inte känna något alls.

1
Bevaka tråden