Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud på youtube/myspace i Safari/Firefox

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2006-07-10 15:12

Helt plötsligt fungerar inte ljudet på tex filmer på youtube.com eller musik på myspace.com, och då är det väl något fel på flash? Försökte installera om senaste betan men det är fortfarande ljudlöst.

Quicktimefilmer och ljudfiler går fortfarande så det måste väl vara flash då? Kanske 10.4.7? Någon som har samma problem?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-13 16:49

jag hade samma problem. hölt på att ringa apple support osv, de rådde mig att göra en arkiv-install. men innan jag hade hunnit göra det så fungerade ljudet helt plötsligt igen. riktigt skumt..

det som var extra konstigt med mitt problem var att det var ljud i alla filmer på apples egna hemsida. med gick in på en annan sida för att spela upp exakt samma film med samma mediaspelare så var ljudet borta.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2006-07-13 16:59
Ursprungligen av bj8:

jag hade samma problem. hölt på att ringa apple support osv, de rådde mig att göra en arkiv-install. men innan jag hade hunnit göra det så fungerade ljudet helt plötsligt igen. riktigt skumt..

det som var extra konstigt med mitt problem var att det var ljud i alla filmer på apples egna hemsida. med gick in på en annan sida för att spela upp exakt samma film med samma mediaspelare så var ljudet borta.

väldigt märkligt, quicktimefilmer verkar funka galant men inga flashskapade filmer (som jag antar youtube är?).
Vad betyder en arkiv-install?
Ska testa köra cocktail kanske är nåt som ligger o skräpar o förstör...
typiskt när man ska visa lite teletubbies på youtube för sin brorsdotter

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-13 17:15

jag vet själv knappt vad en arkiv-install är. var nere vid hötorget när de ringde från supporten så han kunde inte guida mig. när jag sen skulle ringa upp dem när jag hade tid ett par dagar senare hade det börjat fungera igen.

om du kommer på någon lösning så posta den gärna här. tror det var fler som hade samma problem..

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2006-07-13 17:20

ska köra en cocktail o se...återkommer.
hände det också dig i svängarna efter 10.4.7?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-13 17:28

det kan ha varit då det hände. jag vet att det fungerade direkt när jag fick datorn iaf. sen kom ju uppdatering efter ett tag. e inte säker men det kan ha varit då det hände..

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2006-07-13 17:54

cocktail hjälpte inte...ack...

Läste någonstans att man ska gå in i midi-inställningar och ändra någonting som kan ligga på typ 99000 till ett lägre tal, ca. 43000. Minns inte vad det var, Hz eller någonting, det har hjälp mig en gång.
Antagligen är det en sådan bygg, ungefär som ljudbuggen, då balansen alltid ändras lite fast man inte har ändrat den...

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2006-07-13 21:08

jaaa! det funkade! ändrade till 48000, o nu kom ljud! underbart. är det nån logik i det eller?

stort tack!

Vad bra att det fungerade. Jättebra att man kunde vara till hjälp. Ja, jag läste det någonstans...

Det finns ingen logik, det är antagligen en bugg(?), lik den då ljudbalansen förflyttas utan att man förflyttar den själv.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2006-07-27 22:42

Ett annat tips är att starta Garageband... då brukar judinställningarna rättas till om de ställt om sig.

Borde vara det problemet Apple menar här:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300832

Hade samma problem nyss, andra gången en start av Garageband fixar det.

Ytterligare en sak som kan orsaka problem med ljud på YouTube:
Jag hade hade rätt midi-inställningar men inget ljud ändå. Felet försvann när jag avaktiverade Flip4Mac webplugin i Systeminställningar.

1
Bevaka tråden