Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen Leopard i aug?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det kommer ingen Leopard i augusti va? I så fall skulle väl utveckligsversioner skickats ut?

De kommer visa Leopard för utvecklarna för första gången i augusti, så nej, det släpps med 99.9999% säkerhet inte då. Kanske januari, men ingen vet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-07-29 23:40
Ursprungligen av Leftrustle:

De kommer visa Leopard för utvecklarna för första gången i augusti, så nej, det släpps med 99.9999% säkerhet inte då. Kanske januari, men ingen vet.

Tyvärr kommer betan att spridas via Torrent.
"Den som söker, han finner".......

ok, det är så det ligger till.

Jag tror ganska säkert att utvecklingsversionen av OS X 10.5 kommer släppas den 7 Augusti på WWDC 2006 ... användare aka "Bloody Users" får nog vänta lite längre än så .. fast inte så länge ändå ..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-26 10:40

Det har väl aldrig varit tal om att släppa Leoparden i augusti?

Ursprungligen av bossep:

Det har väl aldrig varit tal om att släppa Leoparden i augusti?

det sa jag inte ... jag sa UTVECKLINGSVERSIONEN .. aka BETA aka what ever

Ja - det är troligt att en utvecklarversion släpps på WWDC.

Nej - det har aldrig varit tal om att "Leopard" skulle släppas nu. Bara att det ska visas publikt för första gången.

Jag är säker på att Leopoard kommer nån gång under 2007. Inte tidigare och inte senare.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-26 11:51

Jag håller på januari/februari 2007?

jo. Det var väl så. Kan man vänta sig någon annan Macbook-nyhet i augusti innan blixten slår ner i min ibooken?

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-07-26 15:43

Skulle tro att MacBook Pro får de nya processorerna från Intel.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-26 16:18

Min önskan är Svart MB med backlit kb.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-26 16:57

Februari är nog troligast att det släpps.. vi är ju på version 10.4.7 nu så både 10.4.8 och 10.4.9 ska hinnas släppas väl innan 10.5 ?

Ursprungligen av pcw:

Februari är nog troligast att det släpps.. vi är ju på version 10.4.7 nu så både 10.4.8 och 10.4.9 ska hinnas släppas väl innan 10.5 ?

Nej, inte nödvändigtvis. Och de kan mycket väl fortsätta till 10.4.10 om de vill.

http://en.wikipedia.org/wiki/Version

På Apples sidor om WWDC finns rubriken "Get the World's First look at Leopard" så jag antar att de i alla fall kommer att visa upp det.

Ursprungligen av pcw:

Februari är nog troligast att det släpps.. vi är ju på version 10.4.7 nu så både 10.4.8 och 10.4.9 ska hinnas släppas väl innan 10.5 ?

Det har inte med varandra att göra. Som Hagelin skriver så kan de mycket väl gå upp till 10.4.10 eller 10.4.11 för den delen. De små 10.4.x-uppdateringarna är kopplade till en löpande utveckling av 10.4. Det är buggfixar, säkerhetsuppdateringar till allra största delen. Apple har rimligtvis två team igång sedan länge, ett som jobbar med att förbättra 10.4 och ett som jobbar med 10.5 (och antagligen folk som knåpar med 10.6 redan nu).

Det kan mycket väl bli så att 10.4 fortsätter att uppdateras även efter 10.5 har släppts. Alla kommer ju inte att uppgradera på en gång.

för den intresserade så lär Leopard Server också presenteras på WWDC 2006 ..

http://developer.apple.com/wwdc/sessions/index.html

Apple har även gjort en "ad-site" för Developers
http://developer.apple.com/wwdc/testimonials/

och macrumors kommer ha "live coverage" av WWDC 2006 Keynote med Steve Jobs

http://www.macspark.com/wwdc/

är det någon som vet vilken SVENSK TID den 7 Augusti som Keynoten börjar ??

stämmer detta ?

hitta en gammal artikel på appleinsiders hemsida

http://www.appleinsider.com/article.php?id=114

Apple to Announce the Power Mac G5 at WWDC 2003

stämmer detta ? och i så fall är det ju ganska självklart att Mac Pro lanseras på WWDC 3 år senare ....

kan det också vara så att dom som köper nya Mac Pro får ett värdebevis för en fri version av OS X 10.5 som är optimerat för bla. nya Mac Pro ??

Ursprungligen av Tussen69:

hitta en gammal artikel på appleinsiders hemsida

http://www.appleinsider.com/article.php?id=114

Apple to Announce the Power Mac G5 at WWDC 2003

stämmer detta ? och i så fall är det ju ganska självklart att Mac Pro lanseras på WWDC 3 år senare ....

kan det också vara så att dom som köper nya Mac Pro får ett värdebevis för en fri version av OS X 10.5 som är optimerat för bla. nya Mac Pro ??

Apple lanserade PM G5 på WWDC för tre år sedan, ja.

Ursprungligen av Tussen69:

stämmer detta ? och i så fall är det ju ganska självklart att Mac Pro lanseras på WWDC 3 år senare ....

kan det också vara så att dom som köper nya Mac Pro får ett värdebevis för en fri version av OS X 10.5 som är optimerat för bla. nya Mac Pro ??

Varför är det självklart?

Och varför skulle man få en fri version av 10.5 om man köper en dator före det är lanserat (dvs det fått ett leveransdatum)? Det har aldrig hänt hitills och lär inte hända nu heller.

Ursprungligen av Tussen69:

hitta en gammal artikel på appleinsiders hemsida

http://www.appleinsider.com/article.php?id=114

Apple to Announce the Power Mac G5 at WWDC 2003

stämmer detta ?

En snabb koll bland gamla artiklar hos MW ger svaret (som Leftrustle redan givit):

WWDC: Power Mac G5 debuts

(Det var även då som Safari 1.0 debuterade och Panther visades upp för första gången.)

Ursprungligen av Tussen69:

kan det också vara så att dom som köper nya Mac Pro får ett värdebevis för en fri version av OS X 10.5 som är optimerat för bla. nya Mac Pro ??

Näe, det är inte troligt. Apple brukar inte göra sånt, de är rätt snåla med fria uppgraderingar av det slaget. Man måste oftas ha köpt sin mac inom 30 dagar innan den slutgiltiga releasen av ett nytt system. (Fast Apple kan ju ändra sig förstås, det är ju det som gör det så spännande... )

Ursprungligen av Adrian B:

En snabb koll bland gamla artiklar hos MW ger svaret (som Leftrustle redan givit):

WWDC: Power Mac G5 debuts

(Det var även då som Safari 1.0 debuterade och Panther visades upp för första gången.)

Näe, det är inte troligt. Apple brukar inte göra sånt, de är rätt snåla med fria uppgraderingar av det slaget. Man måste oftas ha köpt sin mac inom 30 dagar innan den slutgiltiga releasen av ett nytt system. (Fast Apple kan ju ändra sig förstås, det är ju det som gör det så spännande... )

Det var det första WWDC (och "stevenote" för den delen) jag såg, och det kunde varit en sämre tillställning man debuterade med

Jag kommer inte ihåg vart eller från vem jag hörde det men en högt uppsatt innom Apple lär ha sagt att:

"This upcoming WWDC will be the most intresting conference ever seen..."

Så man kan ju hoppas på mycke nytt godis..

det var väl när de introducerade iSight, alla besökare på WWDC fick var sin med sig hem...

Kan vi få se en ny iPod med en skärm lika stor som spelaren själv med scrollhjul som är virtuellt, och kanske en inbyggd telefon med virtuell knappsats? WIFI?

Ursprungligen av nicke30:

Jag kommer inte ihåg vart eller från vem jag hörde det men en högt uppsatt innom Apple lär ha sagt att:

"This upcoming WWDC will be the most intresting conference ever seen..."

Så man kan ju hoppas på mycke nytt godis..

det var väl när de introducerade iSight, alla besökare på WWDC fick var sin med sig hem...

Kan vi få se en ny iPod med en skärm lika stor som spelaren själv med scrollhjul som är virtuellt, och kanske en inbyggd telefon med virtuell knappsats? WIFI?

angående WIFI så har Apple presis lagt en Patent på just trådlöst för media device

http://www.99mac.se/aktuella-rykten/101376-nya-patenter-fran-apple-27-juli-mkt-intressant.html

Ursprungligen av Tussen69:

är det någon som vet vilken SVENSK TID den 7 Augusti som Keynoten börjar ??

Kl 18.00

Ursprungligen av nicke30:

är det någon som vet vilken SVENSK TID den 7 Augusti som Keynoten börjar ??

Kl 18.00

Kl 19.00 var det tydligen, kl 10.00 lokal tid, inte 09.00 som jag först trodde..

Ja, nu vet vi att det blev som vi trodde: Leopard kommer att släppas under våren 2007:

Get ready, get set, get Leopard
All these features and more are delivered to you in one universal, fully accessible, 64-bit operating system. Coming spring 2007.

1
Bevaka tråden