Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på roliga "byggaspel" ?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Testade Settlers 5 på min Macbook Pro (i Windows)och de är ju roligt, förutom en FET grafikbug som gör att halva kartan till och från blinkar i svart Verkar va drivrutinsrelaterat så de är väl bara att vänta på nån lösning..

Vad har ni andra för favoriter bland byggarspelen som ni kan rekommendera så länge?
Spelen kan va Mac/Win, spelar ingen roll, bara man kan bygga fina saker och dom är roliga!

SimCity

Civilization 4 är ju just släppt till mac

Alla Mulle Meck spel FTW!

  • Oregistrerad
  • 2006-07-24 11:38

OpenTTD skulle jag rekommendera. Det är en gratis och öpen-källkod remake av spelet "Transport Tycoon Deluxe" av Chris Sawyer, samma person som skapade "RollerCoaster Tycoon". Men i detta spel skapar man järnvägar, tåg, bussar, lastbilar, båtar och flygplan. Väldigt roligt, även om grafiken är något gammal...

Ursprungligen av Gås:

OpenTTD skulle jag rekommendera. Det är en gratis och öpen-källkod remake av spelet "Transport Tycoon Deluxe" av Chris Sawyer, samma person som skapade "RollerCoaster Tycoon". Men i detta spel skapar man järnvägar, tåg, bussar, lastbilar, båtar och flygplan. Väldigt roligt, även om grafiken är något gammal...

HURRA SOM JAG HAR LETAT!!!!!!!
Semestern är räddad!

OpenTTD är ju en klassiker, vet inte hur många timmar jag suttit med TTD

Till OpenTTD måste man dock ha orginalspelets grafik- och ljudfiler. Om jag inte missminner mig. Jag har ju knåpat ihop en liten presentation av spelet här: http://www.99mac.se/allt-om-spel/94367-open-transport-tycoon-deluxe.html

  • Oregistrerad
  • 2006-07-24 18:26
Ursprungligen av staed:

Till OpenTTD måste man dock ha orginalspelets grafik- och ljudfiler. Om jag inte missminner mig. ...

Du missminner dig inte... här finns en lista över ställen man kan ladda ner orginalspelet som inkluderar grafikfilerna. Jag skulle rekommendera att man laddar ner Windows versionen av spelet framför MS-DOS versionen, eftersom det finns några buggar med MS-DOS grafiken. Instruktioner för vilka filer man behöver kopiera finns i Read Me-filen som följer med OpenTTD.

OjOj!! Jag hade verligen glömt hur roligt TTD är. Nu tutar tågen för fullt, kolen fraktas och pengarna rullar in! Jag har 3 veckors semester kvar, undra om ja kommer lyckas slita mig..

  • Oregistrerad
  • 2006-07-25 16:22
Ursprungligen av Johan S:

OjOj!! Jag hade verligen glömt hur roligt TTD är. Nu tutar tågen för fullt, kolen fraktas och pengarna rullar in! Jag har 3 veckors semester kvar, undra om ja kommer lyckas slita mig..

Ett mycket roligt spel, inte sant? Dom första dagarna efter jag laddade ner spelet gjorde jag inte mycket annat än att spela... att spela online tycker jag är speciellt roligt; det kan man slössa timmar framför!

Ursprungligen av Gås:

Ett mycket roligt spel, inte sant? Dom första dagarna efter jag laddade ner spelet gjorde jag inte mycket annat än att spela... att spela online tycker jag är speciellt roligt; det kan man slössa timmar framför!

BÄSTA SPELET.
Glömde bort att open ttd fanns till mac, har saknat ttd/locomotion sen jag lämnade windows. Äntligen kan man börja spela på riktigt på min macbook pro.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-26 17:55
Ursprungligen av himynameisjonas:

BÄSTA SPELET.
Glömde bort att open ttd fanns till mac, har saknat ttd/locomotion sen jag lämnade windows. Äntligen kan man börja spela på riktigt på min macbook pro.

Jag saknar också Locomotion... du kan ju i alla fall kör Windows på din Mac, medans jag har en G4!!!

Ursprungligen av Gås:

Jag saknar också Locomotion... du kan ju i alla fall kör Windows på din Mac, medans jag har en G4!!!

jo det är sant, nästan värt att fixa windows bara för locomotion, nästan. Men det får vänta isf, nu har jag ju open ttd

Theme Park World! Det är ett av mina - få - favoritspel!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-07-26 12:17

Älskar (förutom Civ) RollerCoaster Tychoon. När man bor en bit från närmsta nöjespark är det det näst bästa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-26 12:33

Min favorit bland RTS-spelen är Red Alert 2. Tyvärr finns spelet inte för Mac. Sedan är StarCraft grymt bra.

Hej

OTTD är riktigt kul. Men mest gillar jag nog Freeciv som är en fri och utvecklad version av Civilisation I. Mysig och fri.

Sedan så finns även Lgeneral, som är en remake av Panzer General (det bästa spelet någonsin). Men det har jag inte lyckats få att fungera.

Finns det fler fria varianter av gamla klassiska spel?

/Martin

hum vad hände med min dag?
Skit samma Carlisle Transport är det största transport företaget i UK iallafall.

Open ttd är värre tidstjyv än World of Warcraft.... illa illa.

1
Bevaka tråden