Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Civilisation IV på Macbook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-25 14:23

Hur väl fungerar detta spelet på en Macbook i medelklassen? Har inte köpt till något RAM-minne eller liknande, så det är standardspecsen.

Dessutom, var hittar jag lättast mac-spel i Gbg-trakten?

Ursprungligen av Kanin:

Hur väl fungerar detta spelet på en Macbook i medelklassen? Har inte köpt till något RAM-minne eller liknande, så det är standardspecsen.

Dessutom, var hittar jag lättast mac-spel i Gbg-trakten?

Vad jag har hört så kräver Civ4 väldigt mycket av datorn. Dessutom så är intel-patchen såpass ny att du nog får ställa ner en del inställningar om du vill njuta av spelet.

Mac-spel hittar du lättast på MacForum, men då får du vara beredd att betala överpris. Annars så är det direktimport via nätet som är billigast.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-29 23:16

Ingen som faktiskt har spelat det på en Macbook och kan dela med sig av sina erfarenheter?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-08-15 01:05

det fungerar inte tillfredställande enligt min åsikt...har en macbook 2 ghz med 2 gb ram...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-10-22 20:57

Jag har också provat på en MB 2,0GHz med 512mb minne.. det är ospelbart

så länge man inte kör allt för mänga motsåndare och processorn inte klockar ner sig så funkar det men det flyter ju inte helt klockrent

Jag sitter på en MacBook 1.83 Ghz, 512 RAM, kör på lägsta, och det flyter... acceptabelt, åtminståne tills man kommer till den Moderna tiden...

Skrev just i den andra tråden om CivIV att jag kör Windows-versionen på min MB 2,0. Funkar kanon.

1
Bevaka tråden