Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dreamweaver och Flash är inte sams

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är nybörjare med Flash men har i princip bara använt programmet med default-inställningarna och gjort en meny med rollover-bilder med ljud.

Den html-sida som Flash exporterar ihop med swf-filen gillas inte av Dreamweaver som säger att det här kommer troligen inte att funka i senaste IE. Vill du fixa detta?

Om man väljer Ja så förstörs sidan för ALLA webbläsare.
Sidan blir helt tom i webbläsarna. Jag har testa både på macen och i VPC med de vanligaste läsarna. Alla kunde läsa ursprungsfilen och ingen kunde läsa sidan som DW "fixat". Min VPC är uppdaterad och har IE 6.0.2900.2180.xpsp_gdr.050301-1519. Om dom menar något annat med "latest" vet jag inte. Någon som kan testa med IE7?

Jag har rett ut nu att den kod som Dreamweaver för in borde vara rätt och riktig. Det handlar om nya direktiv för Internet Explorer som beskrivs här:
the JavaScript Solution

Men sidan blir som sagt vit och ingen Flash syns...

Problemet fick sin lösning. Vid manövern ovan skapas en Script-mapp samt ett javascript. Dreamweaver var inte inställd att ladda upp tillhörande filer när man sparar så scriptet låg aldrig ute på servern.

1
Bevaka tråden