Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ge mobiltelefon fler språk?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-24 18:25

Hej,
jag undrar om någon vet hur man kan få tag i nya språk till sin mobiltelefon. Förr fanns det en massa språk på dem men numera får man väl nöja sig med de nordiska och möjligtvis engelska. Om man till exempel köper en mobil i utlandet, hur fixar man då svenska som användarspråk. Kan man ladda ner detta någonstans gratis eller mot betalning.

Tack på förhand.

Servicecenter

Tja, man kan ju alltid prova med verkstan.
De kan ju flasha om telefonen.

i GBG finns mumien.se, de kan göra unbranding (ta bort Vodaphone-skit) ur telefonen osv för 250 spänn. En telefon köpt i utlandet borde de klara av att "försvenska".

Givetvis under förutsättning att det finns svensk programvara till telefonen.

En Ericsson-lur köpt i asien borde funka, medans en tjingtjonggrej säkert inte gör det...
Såvida inte Ericsson:en är en som endast säljs där borta.

Tycker det verkar mkt jobb för lite pengar att tjäna.
Är det inte lättare gå in på katching.se ?

//Goflorp

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-25 21:09

Problemet är att jag vill ha en telefon med en knappsats som har både det latinska och arabiska alfabetet. Det tror jag inte man kan köpa i Sverige, man får kanske kolla upp möllan. Så att programmera in ett extraspråk kanske inte egentligen är det största problemet. Men jag tackar för tipset och skall kolla upp dina tips.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-26 00:40
Ursprungligen av ylipaa:

. Det tror jag inte man kan köpa i Sverige, man får kanske kolla upp möllan.

För den fåkunnige icke-malmöiten, kan jag förklara att möllan är Möllevångstorget i Malmö!

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden