Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som provat NeverWinterNights?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-07-24 14:38

Hej!

Är det någon som provat att spela Neverwinternights på mac?

fungerar det i nätverk med PC-datorer?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-24 18:12

Hej! Jag har kört NWN i singelplayer på en mini med 1.20 ghz (eller vad nu den långsammaste hade förra året) och 512 i minne och det går jättebra! Jag har dock inte spelat nätverk, men jag skulle bli sjukt förvånad om det inte gick att köra nätverk mot PC.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-24 21:07

Själv har jag försökt mig på att spela NWN på en iMac G3 500Mhz 640 Mb Ram men det är något jag inte rekommenderar någon annan att göra. Envis som jag är så spelade jag ändå igenom hela spelet men det gick riktigt, riktigt, riktigt segt!

Och som svar på din fråga nummer två så går det alldeles utmärkt att spela över nätverk med någon som har pc. Det enda som krävs att ni har samma version av spelet dvs. att alla har samma expansioner och samma patch. Annars så ska det funka alldeles utmärkt (även om jag måste erkänna att jag inte har testat själv).

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-25 00:31

Vaför inte prova själv?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-12 01:06
Ursprungligen av kosse:

Hej!

Är det någon som provat att spela Neverwinternights på mac?

fungerar det i nätverk med PC-datorer?

Jag spelar det på en Mac mini (powerpc) 1.25Ghz med 512MB ram. Funkar klockrent. Spelar mest i Roleplay servrar (Bonds of blood D&D 3.5 edition är favoriten). Helt underbart spel trots sin ålder. Jag kör den senaste officiella patchen och trots sin ålder så är spelet mycket underhållande.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-15 09:29
Ursprungligen av kosse:

Hej!

Är det någon som provat att spela Neverwinternights på mac?

fungerar det i nätverk med PC-datorer?

Tjena,

Ja, det fungerar i nätverk med PC. Har testat det själv via LAN med 2x mac och 1x PC. Fungerade felfritt. Bara väldigt viktigt att alla har samma uppdaterade version, så klart.

Flöt mycket bra på min PB G4 1.5ghz 1,25gb ram.

/Erik

Det är ju gratis till LInux (iaf singleplayer), är det även gratis till Mac?
någon som vet?
Cheerio.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2006-08-20 17:22

Är du verkligen säker på att den är gratis till Linux? För enligt den här sidan så är den inte det.

"You will have to purchase a copy of the game to get a valid Neverwinter Nights CD-Key. Of course, with this purchase you also get a lovely Neverwinter Nights mapkin, a spiral-bound game manual, and three plastic-coated aluminum-reinforced W1nd0z3 brand coasters."

Ja, för singleplayer ska det vara det.
Jag har spelat det massvis i linux, och då fick jag inga betalningsproblem...
(och nej, jag crackade det inte)

Installing Using Downloaded Linux Client Resources

1. Download and extract the contents of the Linux Client Resources (nwresources129.tar.gz, 1.12 GB). This file is available for download from these mirror site(s):
Linux Client Resources v1.29 - Fileshack
Linux Client Resources v1.29 - BioWare

2. For a non-english install, you will also need the appropriate language file. Download and extract the contents of the language file into the 'nwn' directory created by extracting the files in Step 1. These files are available for download from these mirror site(s):
German Language Files v1.29 (.tar.gz, 364 MB) - BioWare
French Language Files v1.29 (.tar.gz, 341 MB) - BioWare
Spanish Language Files v1.29 (.tar.gz, 4 MB) - BioWare
Italian Language Files v1.29 (.tar.gz, 4 MB) - BioWare

3. Log in to download the Linux Client binaries. If you do not have an account, sign up for an account now! It's free and allows you greater access to all the BioWare sites.

4. Extract the contents of Linux Client binaries (nwclient129.tar.gz) into the 'nwn' directory created by extracting the files in Step 1.

5. Update to latest version.

6. Play the Game. To run Neverwinter Nights, run ./nwn or ./dmclient from your install directory to run the player client or DM client respectively.

---

Säger den ju.
Serienyckel får du lösa på egen hand...
Men där får du ju hela spelet från sidan...

1
Bevaka tråden