Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har macosrumors.com slutligen gått i graven? (2006-07-22)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Underhållningssajten/(ryktessajten) macosrumors.com verkar slutligen ha gått i graven...

http://www.macosrumors.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-22 17:32

Kan ju alltid hoppas. Mer pårökt ryktensite finns inte. Har de haft rätt någon gång?
Roligt att de bara dagar innan den nedstrippade iMaccen för skolor kom ut pratade om hur kraftfull nästa eMac skulle bli. Eller att iBook absolut skulle behålla sitt namn osv...

Nix, de finns kvar. Åtminstone hos mig. Det kan hänt att någon DNS-server du använder inte fungerar som den ska.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-22 18:19
Ursprungligen av Björn Leander:

Nix, de finns kvar. Åtminstone hos mig. Det kan hänt att någon DNS-server du använder inte fungerar som den ska.

Eller så är det din som inte uppdaterats ännu.
Jag hamnar också hos NetworkSolutions som påstår att domännamnet är obetalt.

Ursprungligen av http://www.macosrumors.com/:

This domain name expired on 07/16/2006 and is pending renewal or deletion.

Ursprungligen av macce:

Eller så är det din som inte uppdaterats ännu.
Jag hamnar också hos NetworkSolutions som påstår att domännamnet är obetalt.

Nu har jag provat med flera olika DNS-servrar och alla pekar mig rätt.

Minervaskolan (Umeå): 212.32.188.2
Umeå Universitet: 130.239.8.10
KTH: 130.237.225.199 och 130.237.222.199
Telenordia: 194.213.64.33

Senast redigerat 2006-07-22 21:07
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-22 21:32
Ursprungligen av Björn Leander:

Nu har jag provat med flera olika DNS-servrar och alla pekar mig rätt.

Jag hamnar fortfarande "fel", med Telia. Inte för att jag nånsin surfar till macosrumors annars, men det verkar ju fungera för er andra. Känns som en tillfällig DNS-glitch som rättar till sig så småningom...

Ursprungligen av macce:

Jag hamnar fortfarande "fel", med Telia. Inte för att jag nånsin surfar till macosrumors annars, men det verkar ju fungera för er andra. Känns som en tillfällig DNS-glitch som rättar till sig så småningom...

Du byter alltså DNS-server men kommer ändå fel?

Jag kommer in på sidan. Passar samtidigt på att utnämna detta till den fulaste mac-sida som någonsin existerat. Fy h-vete rent ut sagt!

En av dom första (?) organiserade mac-ryktessajterna? Det som är speciellt intressant är hur den gradvist genom åren gått från att vara relativt okej och etablerad - bara sämre och mindre trovärdig ända fram till det skämtet som den är idag.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2006-07-22 20:56

Det är kanske Tobias DNS som felar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-22 23:43

Om jag frågar KTH:s DNS (med terminalkommandot host) svarar den att
"www.macosrumors.com has address 64.140.206.92" vilket ju är den korrekta adressen till deras site.
Frågar jag Telias DNS - min default - svarar den
"www.macosrumors.com is an alias for resalehost.networksolutions.com.
resalehost.networksolutions.com has address 205.178.189.128
"

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-23 01:56

Jag har Comhem och hamnar också "fel". Jag fick en konstig déjà vu när jag hittade det här via Google. Kolla datumet! Här är tre år senare. Läste förresten för några år sen på deras hemsida att en av grundarna hade varit i en svår bilolycka. Det känns som efter det tappade de lusten även om det var mycket spekulationer innan också.

Sajten är uppe igen...

Mvh/T

Då är er DNS som den ska igen.

1
Bevaka tråden