Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stadigt sitter handtaget i en iMac?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På en iMac G3 sitter det ett bärhandtag på baksidan. Från iMac (slot loading) och framåt känns det väldigt stadigt men hur väl sitter det? Kan man bära en sådan iMac i bärhandtaget utan att även hålla i under utan att riskera att det lossnar?

Även för iMac innan slot loading, hur stadigt sitter det?

-"Never trust a computer that you can't lift!" - Steve Jobs

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-24 18:13

Varför skulle det finnas ett handtag om det inte höll att bära med?

Ursprungligen av Konrad:

Varför skulle det finnas ett handtag om det inte höll att bära med?

jag tycker att det har knakat lite oroväckande från en av dem även om det naturligtvis borde gå att bära dem i det.

Det man dock ska tänka på är att plasten försämras genom åren, men i dagsläget är det nog lugnt att bära en sådan dator.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-25 08:42

Jag har burit många imacar i det handtaget. inga problem för mig. Knaket kommer när man först lyfter upp dem, men när den väl har "satt sig" så känns det tryggare!

Ursprungligen av Pelle Hedeblom:

Jag har burit många imacar i det handtaget. inga problem för mig. Knaket kommer när man först lyfter upp dem, men när den väl har "satt sig" så känns det tryggare!

Tack. Det lät tryggt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-25 09:15

Jag bar en iMac 266 i handtaget och skalet lossnade. Det visade sig att alla skruvar inte satt som de skulle. Datorn är förstörd. Ingen större förlust. Skitdator.

Ursprungligen av PJW:

Jag bar en iMac 266 i handtaget och skalet lossnade. Det visade sig att alla skruvar inte satt som de skulle. Datorn är förstörd. Ingen större förlust. Skitdator.

Ojdå. Då är det nog bäst att bära under också för säkerhets skull.

Apples rekommendation är att man håller en hand under datorns framsida när man bär den i handtaget. Vill minnas att det finns ganska tydliga bilder som visar hur man ska göra i de klatschiga pamfletterna som följde med i förpackningen.

1
Bevaka tråden