Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AMD köper ATI!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-24 14:21

Maccentral har hela storyn.

Oj - det var ganska oväntat va? Undrar vad detta innebär?

Ursprungligen av Björnström:

Oj - det var ganska oväntat va? Undrar vad detta innebär?

Det har snackats om detta i flera veckor, så oväntat är kanske lite att ta i

Ursprungligen av Björnström:

Undrar vad detta innebär?

John Gruber tror att det innebär att vi inte får ATI-grafik i macar på ett tag: "Now that Apple is in bed with Intel it seems unlikely we’ll see ATI video cards in new Macs any time soon."

Fast själv är jag tveksam om det verkligen påverkar så mycket. AMD vill väl tjäna pengar som alla andra och kommer Apple med en fet beställning på miljontals grafikkort så skulle det ju vara affärsmässigt fel att säga nej. Och det faktum att Apple bytt till x86 gör det betydligt mera möjligt att Apple i framtiden väljer AMD än under PowerPC-tiden. Men just nu har Intel ett stort övertag och då stannar nog Apple där (alla recensioner av Core 2 Duo är typ lyriska och den sopar banan med allting AMD har).

det innbär väl helt enkelt att Apple både kommer göra affärer med AMD & Intel ....

Eller att Apple slutar att använda ATIs kort.
De kanske har skrivit på ett avtal med Intel att inte handla av AMD på säg 2år.

Lär väll inte bli några problem, men lite känsligt kan det nog va.

ungefär lika känsligt som att jag har ett nvidia GeForce FX 5200 i min G5:a och Macbook Pro har ett ATI Mobility Radeon X1600.

AMD tvingas låna 20 miljarder kronor för att betala för ATI prislappen är totalt på runt 40 miljarder, låter lagom riskabelt...

1
Bevaka tråden