Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp, tror min Macbook har krashat!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle precis uppdatera min ipod och laddade ner alla drivrutiner som behövdes för de och när instalationen var klar klickade jag på den virutuella disken för att mata ut den då hela datorn hängde sig. Jag väntade i fem minuter tills jag bara tryckte på powerknappen och hela datorn släcktes ner. När jag strtade den igen kom först själva Mac ljuet med den vita skrmen och den grå loggan sedan fick jag fram en blackscreen där det står så här:

/etc/master.passwd:No such file or directory
-sh-2.05# CSRHIDTransitionDriver::stop
IOBluetoothHCIController::start Idle Timer Stopped

försöker jag skriva in mitt lösenord som jag har på mitt account så säger den bara:

-sh: (mitt lösenord): command not found

snälla hjälp mig!! vad fan har hänt

finns det något support nummer man kan ringa för att få hjälp? all hjälp motages!

Senast redigerat 2006-07-24 13:19

Vet inte om detta hjälper men starta från DVD och resetta paswordet?

jag löste problemet själv, känner mig stolt

Bra. Hur?

Detta fel brukar byka upp när man sorterar mapparna på hårddisken och flyttar alla filer och mappar ner i mappen System.

jag instalerade om operativsystemet så att de gammla systemfilerna och allt som fanns på datorn hamnade i en mapp på HD. Sedan fick jag rensa de som behövdes. Nu funkar allt iaf

- "It´s great, when it works" - Steve Jobs

1
Bevaka tråden