Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny patent från Apple (iPod UI)

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Apple har den 20 Juli lagt en ny patent under handheld devices ....

http://www.macsimumnews.com/index.php/archive/apples_proximity_detector_patent_application_part_2_the_new_ipod_ui/

det som är väldigt intressant är just datumet.. enligt san Apple tradition så brukar Apple Corp lägga sin patent strax före dom släpper produkten .... och 20 Juli är inte långt ifrån 7 Augusti ...

man kan också spekulera om att den nya iPoden kommer ha möjligheten till 3:e parts plugin / program vilket gör just att det kan passa väldigt bra att lansera produkten / presentera produkten på WWDC 2006 ...

Låter trevligt!
Men frågan jag undrar till detta är hur det blir med batteritiden.

Vad jag undrar är -vad är det för speciellt med detta patent, alltså vad är nytt. Tryckkänslig skärm är väl ändå inget nytt.

Det verkar ju dels va en Multitouchscreen där man kan röra på flera saker samtidigt, de är ju lite nytt, sen verkar den kunna aktiveras när man kommer i närheten med fingret, innan man tagit i den. De är också nytt så vitt jag vet.

ok det låter ju coolt

Nu börjar det likna något.. äntligen kanske Apple kommer med nån pryl som blir kombinerad skärm/tgb men ingen dator utan att man kanske snarare kopplar upp sig mot sin dator och styr den osv.. sjukt skönt för lata sofftimmar haha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-24 11:43

Ja det ser väldigt mycket ut som den filmen som florerade här förut med en dator som man stydre dirket på skärmen, väldigt sexigt...

Ursprungligen av pgjores:

Ja det ser väldigt mycket ut som den filmen som florerade här förut med en dator som man stydre dirket på skärmen, väldigt sexigt...

Du menar händelsevis inte MS projektet Origami

Vad för film är det?

Ursprungligen av Tussen69:

det som är väldigt intressant är just datumet.. enligt san Apple tradition så brukar Apple Corp lägga sin patent strax före dom släpper produkten

Kan du ge något exempel då det hänt tidigare?

Det brukar ofta snackas om patent före släpp men jag kan inte påminne mig att det hänt nån gång.

Ursprungligen av Rickard A:

Kan du ge något exempel då det hänt tidigare?

Det brukar ofta snackas om patent före släpp men jag kan inte påminne mig att det hänt nån gång.

här är en del datum ...

Original iMac

Patent filed: May 6, 1998
Announced: May 7, 1998

Original iPod

Patent filed: October 22, 2001
Announced: October 23, 2001

4th Generation iPod

Patent filed: June 24, 2004
Announced: July 19, 2004

iSight Camera

Patent filed: March 28, 2003
Announced: June 23, 2003

mer info finner du på http://hrmpf.com/wordpress/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-24 17:34

tror det är denna som menas draags

http://mrl.nyu.edu/~jhan/ftirtouch/index.html

/Tangen

ok. den har man sett och det är onekligen riktigt häftigt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-24 18:15

fick du nån present när du kom till ditt 2222:a inlägg
Fö filmen visar på något mer spännande om Apple varit med och nosat - på hans nya gui

/Tangen

Ursprungligen av Tangen:

Fö filmen visar på något mer spännande om Apple varit med och nosat - på hans nya gui

/Tangen

Nu får du nog berätta mer, hänger inte riktigt med vad du menar.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-24 20:35

Är det här tredje patentet i sommar som har sagts beskriva ipoddens nya UI?

Detta patent är väldigt intressant för det knyter ihop ryktena om en fullskärms-iPod med farhågorna om att man skulle smutsa ner hela skärmen. Om Apple lyckas med en "non-touch"-skärm så innebär det att dom kan ha kontrollerna på skärmen samtidigt som man inte smutsar ner den så mycket. (Sen återstår frågan hur smidigt man kan navigera sin iPod i fickan i så fall, men man får väl lösa det med fjärrkontroll.)

1
Bevaka tråden