Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåskärm i WinXP med Win Live Messenger

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-20 13:32

När jag försöker att acceptera t ex webcam-sändning av någon så får jag blåskärm med massa felmeddelandetext och sen startas min Intel-iMac om. Likadant händer det om man accepterar andra funktioner ifrån andra i ens lista. Dessa problem sker när jag kör i Windowsläget. Är detta pga att jag kör beta-versionen av Windows Live Messenger?

Är så gott som säker på att det har med iSighten att göra. Den stödjs inte i Windows än och om du söker lite kan du se massa kommentarer att man får blåskärm när man försöker använda den. Den kommer förhoppningsvis stödjas när skarp version av Bootcamp finns ute med drivrutiner.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-20 14:23
Ursprungligen av Rickard A:

Är så gott som säker på att det har med iSighten att göra. Den stödjs inte i Windows än och om du söker lite kan du se massa kommentarer att man får blåskärm när man försöker använda den. Den kommer förhoppningsvis stödjas när skarp version av Bootcamp finns ute med drivrutiner.

Ok, då vet jag varför den beter sig på det viset. iSighten stör dom flesta funktioner som man kan acceptera från andra i sin msnlista. Men då inväntar man den skarpa versionen.

Jag har haft exakt samma problem men det blev som bortblåst när man körde på skarp version.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-23 13:57
Ursprungligen av baghera:

Jag har haft exakt samma problem men det blev som bortblåst när man körde på skarp version.

...Menar du skarp version av Windows Live Messenger, eller?

Ursprungligen av baghera:

Jag har haft exakt samma problem men det blev som bortblåst när man körde på skarp version.

Men kameran funkar väl fortfarande inte?

jepp jag menar skarp version av windows live messenger

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-23 21:30
Ursprungligen av baghera:

jepp jag menar skarp version av windows live messenger

Ok, ska prova med den gällande versionen. Tack för tipset.

1
Bevaka tråden