Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tv-spelskontroll till mac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-21 12:43

finns det? ge i så fall gärna tips på ngn billig och bra. jag ska ha den till att spela enkla plattformspel typ super nintendospel..

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-07-21 13:30

Det går alldeles utmärkt att använda en vanlig USB-gamepad. Jag har en Logitech Precision Gamepad själv och den har funkat fint i flera år...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-21 21:02

Jag köpte en Saitek P880 för länge sedan, och när den gick sönder (glapp i sladden) köpte jag en ny sådan direkt, fast den trådlösa varianten, som heter P3000. Den härligaste känslan jag någonsin har känt hos en spelkontroll.

Priset är inte farligt heller, ca. 200 kronor för den trådade och 250 för den trådlösa varianten betalade jag vid inköp; fungerar utmärkt till Mac.

Ursprungligen av bj8:

finns det? ge i så fall gärna tips på ngn billig och bra. jag ska ha den till att spela enkla plattformspel typ super nintendospel..

För SNES-spel är det svårt att slå ett par Super SmartJoys (SNES->USB-adaptrar) och ett par orginalhandkontroller...

Eller så kan du köra en trådlös XBOX 360 kontroll direkt till din mac. Funkar hur bra som helst.
Drivrutin och info finns här:
http://tattiebogle.net/index.php/ProjectRoot/Xbox360Controller/OsxDriver

Ha det så kul!

Ursprungligen av StyleWars:

Eller så kan du köra en trådlös XBOX 360 kontroll direkt till din mac. Funkar hur bra som helst.
Drivrutin och info finns här:
http://tattiebogle.net/index.php/ProjectRoot/Xbox360Controller/OsxDriver

Ha det så kul!

Funkar verkligen den trådlösa? Jag har den sladdförsedda, den funkar enligt mig mycket bra, har däremot inte fått till "rumle" i något spel ännu.

Vad går den trådlösa på, bluetooth?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-22 12:48
Ursprungligen av martin_stenmark:

har däremot inte fått till "rumle" i något spel ännu.

I mångt och mycket är det väl Mac-utvecklarna som har Force Feedback lågt prioriterat, jag kan då inte dra mig till minnes att jag någonsin skulle ha sett några inställningar för det i något spel. Finns det inte att tillgå i spelet så spelar det ingen roll hur bra kontrollens drivrutiner blir på att stödja FF.

Den trådlösa går självklart inte via Bluetooth, det är ju Microsoft vi snackar om.

Kollar man på programmets hemsida står det att den bara funkar med sladd för tillfället, men att skaparen ska försöka få USB-dongeln som Microsoft släppt för trådlöst spelande at fungera.

Jag har spelat spel där valet finns i inställningarna, även i xp-spel (där xbox 360 kontrollen har inbyggda drivrutiner) men det har inte funkat någonstans, förutom i det spel de rekommenderar på hemsidan med drivrutinerna, där rumble på något sätt funkar inverterat (det skakar när det inte ska och inget skak när det ska)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-23 21:12

man tackar för alla tips. jag behöver ju inte ha ngn avancerad variant. ska bara lira supernintendospel

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-23 21:12

nån som har tips på en stabil sida där man kan ladda hem roms?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-24 06:06
Ursprungligen av bj8:

nån som har tips på en stabil sida där man kan ladda hem roms?

Njaä, sådant får du nog hitta själv, piratkopiering osv.
Mycket kommer ju Nintendo att sälja för en billig penning till Wii, så det kommer inte längre vara så att spelen inte längre går att få tag på utan att lägga ner en djävla massa arbete på det.

1
Bevaka tråden