Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple i filmer

Tråden skapades och har fått 297 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!

tänkte att det kanske vore kul att lista alla filmer där Apple Computer medverkar med smygreklam....

Showtime (2002)
I en scen där TV-Bolagets CEO spelar bordtennis löper det reklam på TV-skärmen i bakgrunden om Apples "nya" PowerBook .. samt att när Polis stationen blir "uppfräshad" får man självklart nya Apple maskiner..
http://movies.yahoo.com/movie/1807733710/info

Blade Trinity (2004)
I Hjältarnas högkvarter finner vi nya Apple datorer ... samt att när Hjältinan i filmen dödar vampyrer så lyssnar hon på sin iPod
http://www.imdb.com/title/tt0359013/

lägg gärna till fler filmer som ni vet om...

Senast redigerat 2006-07-23 20:34
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-07-23 20:30

Bra initiativ, kommer på två just nu.

Forrest Gump (1994) Inga Macar men ett brev från Apple Computer, Inc. An Fruit Company ?
http://movies.yahoo.com/shop?d=hv&cf=info&id=1800217371

Independence Day (1996) Mac räddar världen med ett virus.
http://movies.yahoo.com/shop?d=hv&cf=info&id=1800022581

  • Medlem
  • 2006-07-23 20:48

Säsong 1-3 (typ) av 24!

Ursprungligen av lufra:

Säsong 1-3 (typ) av 24!

Va?:tveksam: 24 är om jag mins rätt full av dell maskiner

  • Medlem
  • 2006-07-23 20:50

Meh, vad svårt. Jag tycker äppleburkar dyker upp hela tiden, men det är ju bara i förbifarten och det kanske inte är för den detaljen man kommer ihåg filmer ...

Nej men gud!: Nätet med Sandra Bullock förstås. Ahahaha.

Ok...

Serier: Sex and the city, OC, Six feet under, Smallville, Top Model osv.

Filmer: Ja du, vilka finns de inte i

Pirates of Sillicon Valley

Nu kom jag på en till: Hackers!

  • Medlem
  • 2006-07-23 21:03

I Jurassic Park har den där "hacker"-kisen en Mac. Quadra, tror jag det stod på burken

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-23 23:48

Tyst vittne är en kriminalserie som visade en Mac med virus (!) i förra avsnittet.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-07-24 00:04

Kanske det där viruset vid namn Boot Camp?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-24 00:29

Scrubs, de brukar/brukade ha lamp-iMacs och PowerBooks (titanium?)

Såg precis filmen Inside Man och la märke till att Judy Foster (rättstavat?) använder Apple cinema display 30" på sitt lyxiga och prydliga tillhåll

Ursprungligen av maikiboy:

Såg precis filmen Inside Man och la märke till att Judy Foster (rättstavat?) använder Apple cinema display 30" på sitt lyxiga och prydliga tillhåll

Ehh... Var det inte en iMac 20'?

Såg förresten att "rånarna" använde en iPod med dockningshögtalare (den där runda som ser ut som en dougnut) i samma film.

Ursprungligen av ru4real?:

Ehh... Var det inte en iMac 20'?

Såg förresten att "rånarna" använde en iPod med dockningshögtalare (den där runda som ser ut som en dougnut) i samma film.

Ehh NEJ det var en Cinema Display 30"..

  • Oregistrerad
  • 2006-07-24 11:59

I svenska Frostbiten ;D (var statistvampyr i den filmen btw

Ursprungligen av Limepuff:

I svenska Frostbiten ;D (var statistvampyr i den filmen btw

Coolt. Jag brukar inte vara så förtjust i svenska filmer (Babas Bilar, någon?), men Frostbiten verkar faktiskt ganska bra.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-24 20:24
Ursprungligen av ztaafen:

Coolt. Jag brukar inte vara så förtjust i svenska filmer (Babas Bilar, någon?), men Frostbiten verkar faktiskt ganska bra.

Jag tycker den är cool som fan (och nej, jag är inte opartisk heller ;D)

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 11:08
Ursprungligen av ztaafen:

Coolt. Jag brukar inte vara så förtjust i svenska filmer (Babas Bilar, någon?), men Frostbiten verkar faktiskt ganska bra.

Babas bilar är bannemig den sämsta svenska film jag någonsin sett. Skådespeleriet gjorde mig, på allvar, illamående. Såg den på filmfestivalen här i göteborg och det värsta av allt var att jag faktiskt hoppade frostbiten. Borde gjort tvärtom.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-24 13:14

I C.S.I. har de användt en del macar också, PowerBook 17" t.ex.

Ursprungligen av flojon:

I C.S.I. har de användt en del macar också, PowerBook 17" t.ex.

Det är i CSI Las Vegas som de kör Mac, de andra kör PC (med nåt fejkat OS?).
Annars har vi ju About a Boy där huvudrollskaraktären har en cube.
Sen har vi ju Terminator 3 som var en Mac. Det kan man se när Terminatorn bootar om sig så ser man Mac OS!
Och en av mina favvo-filmer Office Space.

Sen har man ju sett dom i TV-serier med överklistrat äpple. Friends, Joey m.fl.

I Numb3rs tror jag dom använder maskerade Apple-burkar också. Om jag inte kommer ihåg fel. Det är inte så ofta jag ser den serien, den är ju inte så bra

Senast redigerat 2006-07-24 15:27
  • Oregistrerad
  • 2006-07-24 15:13

Veronica Mars har en Powerbook 17"

  • Medlem
  • Höör
  • 2006-07-24 15:35

Långfilmen The Island
Mycket bra film

Ursprungligen av xek:

Långfilmen The Island
Mycket bra film

Japp, många Cinema Displays där. Om jag inte såg fel så var det en Cinema Display i internetkiosken som det stod MSN på

Jag skulle vilja ha en sån där "Enhance"-knapp som finns i så många datorer i filmer. Då kan man ta vilken bild som helst och förstora upp den hur mycket som helst. Asbra!

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-07-24 16:10

zoolander!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-24 16:13

I robocop 2 har den nya (elaka) modellen av robocop ett mac-gränssnitt. Apple-menyn är utbytt mot en dödskalle.

"Inside man"

Jodie foster spelar en inflyteserik kvinna med en Imac på skrivbordet...känner inte igen modellen. Nägon som vet?

Bevaka tråden