Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteridrift på MB inte längre möjlig

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-21 23:04

Jaha, helgen skulle inledas med en 5,5h timmars tågresa då jag för tillfället veckopendlar. En timme eller så efter Gävle var det dags för lite filmtittande på min ~1,5 månad gamla Macbook (vita mellanmodellen). Startar och allt funkar precis som vanligt. Batteriet är fullt efter att ha legat på laddning ~2,5h timmar under dagen. Startar VLC och börjar kolla på filmen. Hinner väl se ~0,5h innan skärmen bara dör. Inga meddelanden eller dylikt. Hm, kanske jag också råkat ut för problemet som beskrivs i tråden lite längre ned. Ja ja, det är väl bara att starta igen tänkte jag. ICKE! Plockar ur batteriet och håller ned powerknappen en stund. Ingen skillnad. Skiten vägrar starta så jag läser Illustrerad vetenskap istället...

Väl hemma pluggar jag in laddare och då startar den. Testar dra ur sladden och hinner se att bateriindikatorn visar ~85% innan datorn slocknar igen.

Vad kan vara fel? Är det något jag bör testa innan jag slår en signal till Applestore (vilket nummer är det man skall ringa?)?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-22 15:33

020 120 9971 så kopplar de dig till supporten. Det är bara att lägga in på snabbnummer direkt, haha! Ring direkt dessutom. Dyra saker ska bara fungera.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-22 17:20

Kollat så att det inte är glapp eller liknade mellan bärbara-datorn och batteriet?

Låter helt klart som ett felande batteri ring Apple eller vänd dig till stället där du köpte den.

Min Macbook kraschar och dör av sig själv också men även med laddström till.
Har klappat ihop 3 ggr bara i kväll.
Går en liten stund och sen pang.
Fan vad trött jag blir på det här!:(

Ursprungligen av sventa46:

Min Macbook kraschar och dör av sig själv också men även med laddström till.
Har klappat ihop 3 ggr bara i kväll.
Går en liten stund och sen pang.
Fan vad trött jag blir på det här!:(

Skapa en egen tråd.
Men för din del, service, låter minnesrelaterat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-23 00:57

Fick tag i rätt nummer och blev tillsagd att service nog behövdes. Passade på att klaga på ett par småfel som jag gärna vill ha åtgärdade nu när datorn ändå skall in.

Någon som har ngt negativt att säga om Inlife på Sveavägen? Tänkte att de skulle få äran att hjälpa mig.

  • Medlem
  • 2006-07-23 12:09
Ursprungligen av Frhog:

Någon som har ngt negativt att säga om Inlife på Sveavägen? Tänkte att de skulle få äran att hjälpa mig.

InLife är bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-23 14:41

Har också haft en del skumma encounters med min nya MacBook. Efter att jag har stängt av datorn har den startat av sig självt när den varit ihopfälld och rusat fläkten så att burken är helt glödvarm när man öppnar det och batteriet helt slutkört (har hänt två gånger).

Sen har den varit tvärdöd tre gånger, skärmen helt svart och man måste starta genom att hålla en skum tangentkombination för att det ska vakna.

Och när vi ändå är igång så flimrar skärmen då och då vid uppstart av program.

Känns lite sådär skulla jag säga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-04 21:17

Nu, efter knappt två veckors väntande, har jag fått beskedet att moderkortet måste bytas ut. Servicekillarna på Inlife hälsade att det skulle bli ett v.2, har det "redan" kommit?

Har själv en Macbook 2,0ghz (vit) men har inte haft några problem själv. Däremot har jag en god vän som har haft samma problem som dig Frhog. Hans bateri slutade fungera och han kunde bara använda datorn med nätkontakten ipluggad. Det gick heller inte att ladda. Det stod att det var fullladdat när han hade närkontakten i. Han var på väg att skicka in den när plötsligt det började fungera igen. Glapp i batteriet hade vi redan uteslutit så problemet måste varit något annat. Kan det vara så att firmwaren uppdaterades automatiskt? Hur som helst har datorn fungerat i tre veckor nu utan problem. Vad gäller inlife så har jag ingen erfarenhet. Vi brukar serva våra kunders datorer hos Lan-masters som är riktigt bra. Har inga kontaktuppgifter att tillhandahålla just nu, utan ber att få återkomma med det om intresse finns.

1
Bevaka tråden