Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OmniPlan ser snart dagens ljus!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nytt projektplaneringsverktyg landar snart. Spännande!

Ursprungligen av the Omnimouth:

Project management has been called the ability to create the impossible, with the unwilling, against insurmountable odds, under budget and on time.

That’s actually a pretty good description of our process for creating Brand New Secret Product.
(Well…sort of.)

the Omnimouth | OmniPlan

Schysst! Hoppas det klarar att importera/exportera till Microsoft Project.

Precis vad jag har önskat att deras nästa projekt skulle vara! Förhoppningsvis är det GTD inspirerat....

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Förhoppningsvis är det GTD inspirerat....

Amen!

Någon som påstår sig ingått i den 'privata' betatestningen hävdar att det kommer att ha riktigt justa gruppfunktioner och att det skulle, om jag fattade saken rätt, vara kompatibelt med ical och webpublicering. Om det är så så slantar jag upp på stående fot!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-22 12:11

Ett annat projekt ledningsprogram som är på G är http://www.projectx.com. Deras första beta skulle ha kommit för länge sedan så vi får väl se vem som hinner först och vilket som är bäst!

Sen finns Merlin, vars beta av version 2 verkar mycket lovande. http://www.projectwizards.net/en/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-22 12:46

jAg kommer att testa med intresse - tack slättne för informamtionen.

Merlin är ett bra och kompetentprogram - men känns som en MacOSX version av MSProject, vilket kan vara bra, men det är omfattande och kråäver mycket adm.

Daylite är ett bra program från Marketcircle.com som jag testar för tillfället - för inköp till hösten - om inte omni eller Poroject X piskar daylite - daylite är mycket mer än bara projekt, vilket gör det svårt att få ut ganttraporter och vissa andra views som kan vara intressanta

/Tangen

Ars Technica har screenshots från en (privat) betaversion.

Project X såg mycket lovande ut tycker jag, bättre än Omnis program.
Frågan är hur det är att avända i grupp.
För visst gruppfunktionallitet kan inte vara prio 1 när man bygger ett mailprogram men när man bygger ett projekthanteringprogram måste det bara prio 1 liksom...

1
Bevaka tråden