Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud i html-meny

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man lägga in klickljud på något enkelt sätt i en vanlig rollover-image-meny?

Nja... det handlar om att hitta ett ljudformat som alla webbläsare och operativsystem kan hantera och något sådant finns inte riktigt... aiff okej.

Annars är det flash som gäller.

mp3 eller det där gamla .au-formatet borde väl funka men det lutar åt Flash hursomhelst...

Kan någon tipsa om en flash-kontroll för startsidan? HTML-menyn är redan klar så jag kan lotsa besökare utan Flash till de sidorna. Jag vill inte ha någon tvärnit på sid 1 med frågor om plugins hit-å-dit utan det skulle ske automatiskt i så fall.

Tips: Behåll html menyn och visa den om besökaren inte har flash. Då kommer alla vara glada.

Vad menar du med Flash-kontroll?

Jag har inte kört korta ljud på en sida på år och dar så jag vet inte hur det funkar med .au, mp3 kommer kräva en plug-in men den borde finnas i alla webbläsare av idag.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Tips: Behåll html menyn och visa den om besökaren inte har flash. Då kommer alla vara glada.

Det var det jag menade med Flash-kontroll.
Hur gör man en sådan grej bäst?

Ursprungligen av Anders Täpp:

Det var det jag menade med Flash-kontroll.
Hur gör man en sådan grej bäst?

http://blog.deconcept.com/swfobject/

Javascript.
För att säga det enkelt.

Tack för den!

1
Bevaka tråden