Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Priset höjt igen på MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-22 18:16

Rätta mig om jag har fel, men är inte priserna höjda igen efter att varit sänkta under sommaren? Där får man för att ha väntat med att köpa...

Priserna har inte höjts ett öre sedan sänkningen. Du har inte råkat kolla på Education store tidigare?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-28 12:40

Nej, jag har inte kollat på education store förut. Nu hittade jag även de anteckningar jag gjort på priser. Motsvarande modell som jag plockade ihop någon gång i juni skiljer nu flera tusen kronor i pris (17" med 2gb, då 24348, nu 30435kr)

var det temporär sinnesförvirring?

  • Medlem
  • 2006-07-28 12:42

Moms...
24348*1,25=30435

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-28 15:21

Jag skulle nog inte köpa extra minne från applestore, eller finns det fördelar med att göra detta? Är det inte bättre att gå till en ÅF och köpa minnen och montering av minnena?

Bäst är att köpa datorn med minsta möjliga minne och sen köpa extra minne i efterhand och installera. Det är lätt och blir billigast.

De dåliga med att köpa med bara 512 är ju att du får den 512'an över när man byter till 2x 1GB, så små minnen är ibland rätt svårsålda också..

  • Oregistrerad
  • 2006-07-30 21:24

jag är helt med vad det gäller minnet. men det var inte riktigt det jag var ute efter (finns redan utförliga diskussioner om detta)

Ja, momsen är lösningen. Men jag är inte känd för att vara varken förvirrad eller dum. Förstår faktiskt inte hur jag kan ha tagit pris utan moms för pris med moms, när de visas samtidigt.

1
Bevaka tråden