Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rop på hjälp innan formatering

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-19 21:51

Jag försöker förgäves få boot camp att lyckas med partitionering, men det står hela tiden att några filer inte kan flyttas. Nu är jag ytterst nära att kasta in handduken och formatera om hela rasket, någon som kan rädda mig från detta mödosamma arbete?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-22 14:17

Hej Martin!

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag utsätts för precis samma fel, tänkte därför ta del av svaren här

Hursomhelst står detta;

"Your startup disk cannot be partitioned because some files cannot be moved.

Back up your startup disk and use Disk Utility to format your startup disk as a single Mac OS Extended (Journaled) volume. Restore your information to the startup disk and try using Boot Camp Assistant again."

  • Oregistrerad
  • 2006-07-22 15:29

Jag läger mig till skaran av folk som vill slippa formatera om hårddisken. Eller snarare vänta med det tills jag kommer hem om en vecka. Jag hade nämligen tänkt ta en stund på semesterturen till att lägga in Windows i min MacBook, men jag har naturligtvis inte med min stora backup-HD och installations-DVD till MacBooken...

Nån som vet hur man kommer runt problemet?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-22 22:33

Jag provade "arkivera och installera" eftersom det verkade bli minst jobb då, men det hjälpte tyvärr inte. Jag gav upp och formaterade om hela rasket, och nu skriver jag från windows-delen av min lätt schizofrena macbook pro. Det är gött att ha en speldator i samma låda!

1
Bevaka tråden