Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CRT-skärm för bildbehandling

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-07-21 19:24

Jag ska köpa en skärm till min Quad, främst för bildbehandling. Det mesta jag gör är för nätet så det behöver inte alls vara någon superskärm men jag vill ändå ha ok kvalitet. För att pressa priset har jag tittat lite på CRT-skärmar, främst den här:

http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e1080258&ReferId=3

Vad tror ni om den? Har ni några andra förslag?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-07-22 12:14

Puffar upp min fråga... *pufff*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-22 12:24

Hade själv en ViewSonic CRT skärm innan jag bytte till min nya. Den hade helt klart godkända färger och var skarp och fin. Dock skulle jag föreslå att du passar på att köpa en större skärm. CRT är ju nu så pass billiga så att hoppa upp till riunt 21" borde ju inte kosta så mycket. När det gäller skärmar ska (tycker jag) man alltid köpa lite större än man tänkt sig. Det lönar sig i längden. Skärmen lever oftast längre än datorn!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-07-22 16:03

Jag har sneglat på 21"-aren (Viewsonics) och hade det inte varit en ekonomisk fråga hade jag inte tvekat. De ligger på strax över 4.000:-.

Å andra sidan, när jag satt men en iMac 20" och en extern 19" tyckte jag att jag hade för lite yta då också. Man blir van vid det man har.

1
Bevaka tråden