Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dreamweaver - knapp för nästa lager

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja ha en knapp som betyder nästa lager. Lagren som påverkas ligger inuti ett huvudlager. Det är en enkel beställningssida där man bläddrar fram nästa produktinfo på det sättet.

Om jag skapar det här med en vanlig visa/göm lager så måste jag även göra nya knappar för varje och det blir en jäkla grej att administrera alla lager som ska visas och gömmas.

Finns det någon enkel metod där en knapp har betydelsen av att visa nästa lager?

Så här ser alltså lagerpaletten ut då två produkter lagts in.

Produkt A syns direkt. Klick på en knapp ska visa B, sen C osv

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-21 20:38

Jag tror du ska skita i att fnula med lager och javascript. Som du redan klurat ut, så måste varje knapp inte bara öppna sitt eget lager, utan stänga alla andra också.

Jag skulle tro att det går smidigare med php (som jag inte kan alls).

Eftersom inte jag heller kan php så är det osmidigt värre...

Jag har en reservlösning med 10 knappar under inforutan - en knapp för varje lager. Där får man en rätt enkel administration men onekligen fulare design.

Följdfråga:
DW:s dialogrutor. Det måste väl vara sämst i klassen? Hur kan de få hålla på så här version efter version. Små jäkla gluggar med total avsaknad av överblick.

1
Bevaka tråden