Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om MacBook och spelande

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-20 10:46

Hej hej
Jag vet att Macen (och framförallt MacBooken) inte är en speldator, men jag tänkte byta från PC till Mac nu när de nya bookarna har kommit.
Jag spelar en del World Of Warcraft och det funkade hyffsat bra när jag hade en imac g4 (den där bollen) för ett tag sen.
Men nu när jag läst lite om de nya så verkar det som att det knappt funkar att spela WOW på dem. Är det pga grafikkortet eller vad är det som gör dem så speciellt slöa för spel?
nu är det ju inte så att jag MÅSTE spela wow, men eventurllt kanske man vill köra ngt annat spel som kommer i höst, men då är det kanske kört? i såna fall behåller jag nog min PC...

Senast redigerat 2006-07-20 10:57

iMac G4 Globe är slöare än Intel Mac på alla sätt och vis i och med att det är en kraftigare processor, snabbare minnen, bättre grafikkort och annat tekniskt som kanske inte behöver nämnas nu. Därför ska det inte vara några problem att World Of Warcraft på de nya Intel Macarna.

Det ska dock sägas att det kan vara en prestandaförlust om World Of Warcraft fortfarande är skapat för G4 och inte har blivit universal ännu. Detta är dock en självklarhet. Om Blizzard inte har kommit med universal ännu så tror jag dock att det kommer att komma inom en snar framtid.

WoW finns sedan i februari för Intel:

"Added native support for Intel-powered Macs such as the iMac (Core Duo) and MacBook Pro. World of Warcraft is now a Universal Application. Be advised that the minimum supported MacOS X version has been changed to 10.3.9. World of Warcraft version 1.9.3 will not launch on older versions of MacOS X."

http://www.insidemacgames.com/news/story.php?ArticleID=12845

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-20 12:48

WoW funkar jättefint på min MacBook 2.0 GHz/2 GB. Det hackar knappt ens i Stormwind. Däremot får man förstås inte lika hög upplösning (tror jag kör MacBookens native 1280*800(?) - sitter vid en annan dator nu) och samma grafiska lulllull (blablaskuggning och allt vad det kan heta) som med en bättre dator, men det är spelbart med råge, och ser inte dåligt ut.

Ursprungligen av malesca:

WoW funkar jättefint på min MacBook 2.0 GHz/2 GB. Det hackar knappt ens i Stormwind. Däremot får man förstås inte lika hög upplösning (tror jag kör MacBookens native 1280*800(?) - sitter vid en annan dator nu) och samma grafiska lulllull (blablaskuggning och allt vad det kan heta) som med en bättre dator, men det är spelbart med råge, och ser inte dåligt ut.

Hur tror du att det skulle fungera på en Mini med 1,66Ghz och 1,25GB internminne?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-21 09:44
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Hur tror du att det skulle fungera på en Mini med 1,66Ghz och 1,25GB internminne?

Ingen aning alls, tyvärr. Jag tror dock jag sett benchmarks för WoW på Mini - det går nog att hitta via Google.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-20 15:20

Jaha men så bra då, då är jag nöjd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-21 12:09

jag spelade som sagt på en imac globe g4 med 512 (har jag för mig) mb ram.
kolla de specarna. det flöt på bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-21 12:10

nej, det var 768 mb ram kom jag på nu, 512+256.
typ.

1
Bevaka tråden